som ett brev med posten

I fredags, när Sambon kom upp med dagens post, låg det ovanpå bunten med vackra brevpapper, ett kuvert med landstingsloggan på-   Jag fick en spark i magen- Åh, shit, åh Nej, jag vill inte öppna det, ta bort det. ! Tårar steg i ögonen o Panik bredde ut sig i hela mitt medvetande - strupen snördes faktiskt ihop, jag pep- Ärs, vad fånig du är, det är ju bara att öppna-sa Sambon o högg tag i kuvert o brevkniv- Åh, nej, jag har fått brevet Tidigt, då Har jag cancer, åh gud --- kved jag-
Alldeles otroligt förvånade panikslagen, jag blev lite chockad av min reaktion- Han öppnade, äh, det är ju inget, det var ju det jag sa- Jag darrade o grät. Fy fan.  Otäck reaktion.

Men Tack - till er som fick mig att äntligen gå dit. Till Mammografin   .


Pax //SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0