Ja, då var

-månadens räkningar betalade då- till slut. Jag satte mig här igår, men kom bara igenom e-posten, sen hade jag för ont för att sitta kvar så räkningarna blev liggande . Igen.   Men Nu så-  
Jag upptäckte att reklamen här på bloggen, den syns bara i datorn, i mobilversionen är det ingen. Lite underligt, jag får känslan av att de flesta läser via mobilen numera? 
 
Ja, vad händer  i min lilla värld då?  Jo, Loke har fått världens ränneprutt - lille gubben vad han bajsar löst. Jag ringde veterinären igår, men så länge  hans allmäntillstånd inte försämras så behöver vi inte åka iväg med honom. Jag petar i honom Pro-colin + som 
jag köpt på inrådan av en tjej på Varma Tassar - petar i honom. Jag  har   upplyst honom om att det står Välsmakande på tuben, men han verkar inte förstå det. Jag petar i honom vatten också . Men han äter som vanligt- nå, lite mindre- leker, busar, är med- Är som vanligt, utom väldigt öm i rumpan.  Är väl inte lönt att sätta på Idomin, han kommer bara att tvätta sig ännu mer då.    Freddan är helt frisk från sin magåkomma, alltid något att glädjas åt. Eller åtminstone inte oroa sig över.  
 
Själv tror jag att jag har lite orosmage- det Är stressande när de är sjuka och världen utanför är osäker- Och Maken blir sur när jag ger honom en liten flaska handsprit att ha i jackfickan- Jamen jag  tvättar ju händerna stup i ett- undrar om det där tankesättet som gör att flest män tycks bli riktigt sjuka?  Jag  vet att han tycker att jag är petig, det är jag i normala fall också, men just nu är det väl ändå läge att Vara petig?    
Varje dag när jag väl kommit fram till frukosten,så känns det som om mina axlar har blivit fastsydda i örsnibbarna- Jag blir tokstressad- och tankspridd så in i flängbänken- får huvudvärk, tycker inte att jag hinner nånting. Som vanligt fast Värre.     Idag började jag dagen med att rensa,tvätta, sopa i och runt de nedbajsade sandlådorna, sen fixa mig själv, torka av toan ( gör alltid det sen vi bytte toastol ) starta tvättmaskinen, sen plocka i köket, försöka få i Loke lite inte alls välsmakande pro-colin, blanda den i maten, nixnej blä- Ta mitt jävla  insulin, göra kaffe - plantera min stickling som kom med posten, så surrade Maken runt mig så jag trodde huvudet skulle explodera ,han Låter så mycket . Klippte äntligen loss axlarna ( inga örsnibbar kom till skada ) och fick till en frukost. Sen har jag glömt ungefär allt jag föresatt mig,börjat på än det ena och än det andra- lämnat allt och kommit mig in till datorn-OCH betalat räkningarna som var min intention från början. Phooo . 
 
Nu ska jag peta i Loke lite vatten igen. Skriva ett par vykort , och sen laga middag.  
 
Fridens- Ta hand om er och era nära och kära.  Som en bloggvän brukar skriva-"Livet är kort."
 
//SoP 
 
 
Stickling av Palettblad Lime-nånting. 
 
Tofflan
2020-04-02 @ 14:04:23
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com

Jag ser annonserna, men så surfar jag via dator också. Läser nästan aldrig bloggar via mobilen, mina ögon klarar inte det. Det är inte så farligt med reklamen, mest nån enstaka annons mellan inläggen. Överlever!

Svar: Jo,visst överlever man :-) Men jag är ju van att inte ha reklam. Nej jag har svårt att se också på mobilen,får zooma så in i flängbänken,men jag har en surfplatta som jag ska lägga in bokmärken på och läsa där istället.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0