Första September,

Dags för nystart. Inte för att jag brukar göra så mycket nytt- men sommarens apati brukar släppa och jag ser faktiskt fram emot höst. Ja, sån är jag. Eftersom jag inte är något nyårsfirare, så räknar jag den första september som nyår :-)  Kanske är jag en skolnostalgiker, för jag köper mina kalendrar så de börjar i augusti/september . Kanske är det den gamla glädjen över nya skolböcker som gör sig påmind? Den nya skolväskan, pennorna,blocken, pärmar?  Och jag är ju en sån gamling att vi slog in våra böcker i papper, för att skydda dem. Det var något speciellt, att sitta med ett nytt papper, sax och tejp, och slå in böckerna,vika och tejpa snygga hörn,göra en bra ficka på ena sidan för att kunna lägga in papper med anteckningar. Gör något sådant längre? 
 
Ja, och idag, första september, då blev vår nya dusch och blandare insatt/ditsatt- Så istället för en blandare med enbart ett urtag för en handdusch, så har vi nu tak och handdusch, och en badkarskran :-) Tänk, bara att kunna fylla badkaret, eller nåt annat, utan att behöva stå och hålla i den jävla duschen som dessutom läcker på en sidan.  Små ting, stor nytta.   Makens kompis var här, och de hjälptes åt att fixa det hela, och utan strul - eller ja, det obligatoriska "men den fattas ju" ifann sig ju- men det fattades ingenting.  Utom lite koll kanske.  ;-)  
 
Och Freddan, min stoiska lille katt i tratt, han går med sin tratt utan några protester - eller, Maken säger att  han ränner iväg när han ska ha på den igen-Maken tar av den när katterna frukosterar, men den åker på igen när F har tvättat sig . Men mig rymmer han inte ifrån. Jo, nu ljuger jag, han ränner iväg när jag kommer med allt örongrejs han ska ha, men han ger sig rätt snabbt ändå, och han får alltid lite gotta efter örondropparna. ( fyra ggr/dag x två öron :-/ )  Och bli tvättad på halsen(såret) tycker han om, och få salva också-  Lille gubben.  Jag hoppas att han slipper undan med en behandling , och inte behöver en till sen.   Det tar ju på mig också.  
 
Fridens kilowatt och rivaler och Glad och Färgrik Höst på er!  
 
 
//SoP
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0