Idag är jag tröttmössa

-och igår var jag värkkärring- men lät jag det hindra mig? (jag är lite dum) Jag "etapprensade" här inne i skräpdatorrummet,det är lite mindre skräprummigt nu. ett tag? Eureka, jag ser golvet!  Så jag är värkkärring och tröttmössa idag. Egentligen har jag inte gjort nånting , och det är väl bra på sitt vis,kroppsligt, men lite småtråkigt. 
 
Lyssnade på en bok under tiden, och efter också, och kom plötsligt på att wifi´n hade lagt ned, alltså surflyssnade jag, och i det abonnemanget till "boktelefonen" ingår ingen surf ( vad jag vet?) så nu har jag noll koll på om nästa räkning blir dyrsåinihelvete :-/ ?   Så jag läste lite tidningar istället och var  lite social, Maken hade sin (och min) kompis här och de är ju så sociala,glor i varsin mobiltelefon medan tv´n är på och de pratar råhögt. Jag hade öronproppar och deltog utan problem i samtalet. Utom då jag valde att "koppla bort dem" (öltjafsande) 
 
Men sen på natten blev jag lack på det där med wifi´n så jag kollade telias supportsida, gick igenom instruktionerna, upptäckte vad Maken gjort fel (strunta i teknik ihop med öl?)  dubbelkollade, och fixade det hela. Kan själv. Ja, jag hade nog fan fixat det utan telia också men det är ju bra att veta att jag gör rätt från början. 
 
Maken ja, han har nu uppnått den aktningsvärda? åldern av 60 år. I torsdags .  Jag hade ingen present, men jag ska rensa hans garderob , och det är nog inte så himla roligt, med tanke på att han "har tänkt" göra det i nåt år eller så.  Så min present blir att jag fixar det och slutar tjata på honom. 
Sen får vi se om det jag ville ge honom fixas så småningom- Mannen som gör presenten har inte mått så himla bra på sistone och det måste jag ju ha respekt för. Men det blir väl Jul, eller en 61-årsdag. 
 
Fred och sånt //SoP  
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0