I väntans tider-

Ja, jösses om den där förbaskade  undersökningen var över ändå- så jag slutar gå här och noja och glömma stundtals och sen få en kick i magen när jag kommer ihåg det.  Jag Verkligen Avskyr mig själv som tar ut obehagligheter i förskott hundra gånger om, och sen när allt är klart, tja, jag överlevde ju. Som vanligt. Jävla psyke .   
Fast jag blir förbannad över att få så motsägelsefulla uppgifter/instruktioner. Läkaren sa "inte ta omeprazol på fyra dagar före undersökning för då blir det grumligt och läkaren ser inget" . Kirurgavdelningen säger "Nej,det finns inga såna direktiv,det har vi aldrig hört?" De säger också först " inte äta/dricka på fyra timmar"-på lappen står sex timmar. Vid ytterligare förfrågan eftersom jag blir osäker " det är sex timmar, vem har sagt fyra?" Det vet inte jag, någon hos er... 
 
Sen vill jag fråga om blodsocker och fastandet-  får ett direktnummer och blir kopplad till- nån jävla central. Och får likförbannat inte prata med personen jag behöver få tag i. "vi ringer upp dig bla,bla,Blaaaa-ha"  Klickar mig till Lämna meddelande, och lämnar mitt något irriterade meddelande.  Än har den eftersöka inte ringt. 
 
Så läste jag på omeprazolbipackssedeln (eftersom det kanske kunde stå om att inte äta dem före undersökningar?) , att det allra mesta av mina magbesvär, de kan orsakas av-omeprazol- som jag får för att motverka allt skit som andra mediciner ställer till i magen. Det är ju för jevvla underbart. 
 
Så, nu har jag kört mitt gnäll för denna gången.
 
Fred och sånt //SoP
 
 
 
Tofflan
2018-03-14 @ 14:39:32
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Jag fick inte heller ta omeprazol, som jag stått på i många år, före gastroskopin sist. Men det var nog typ två veckor. Första dagarna mådde jag hur bra som helst - sen kunde jag plötsligt kaskadspy utan anledning. Det var INTE roligt. Det där med blodsocker och fastande tycker jag ÅTMINSTONE att du borde kunna få besked om hur du ska göra.

Svar: Ja, jag sa till att de Inte skulle ringa mig på förmiddagen för det är ingen som svarar då- hittar ett missat samtal 10.34 när jag vaknat. Inte ett pip sen dess.Och att jag ringer igen nu är ju meningslöst, kanske ringer nån på tisdag då? Jag är Så Less på det där stället, men alternativet här i byn är mycket värre :-(
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0