Alltså-

-inga nyheter precis, men det är så varmt så jag orkar inte/ids inte/knappt göra nånting. Bara det allra nödvändigaste . Har värmehuvudvärk,värmetrötthet , och är less på sommaren redan för en månad sen ungefär. Det är t.o.m tråkigt, och det brukar jag inte ha, men när de flesta idéer avfärdas med, nä, det är för varmt, då är det inte kul. 
 
Men, nåt nytt då? Jag stod på örona i köket härom dagen, slog mig rätt rejält men inget brutet eller stukat, så jag överlver, om än något öm.  Idag höll jag på att snubbla på en matta- kanske behöver jag byta glasögon, men se det har jag inte råd med.   
Loke har i två dagar i rad vågat gå ut! Det var så tyst ute så jag smög ned, och han sprang inte in när grannen kom ut, han nosade faktiskt på hennes hand. :-)  Idag hade han bråttom nedför trappan, men han gick rätt motvilligt runt förrådet. I morgon kanske det är lite mindre motvilligt när  han känner igen lukterna.  Freddan vill inte alls. Ut i trappan går bra, men stänger jag dörren trycker han sig emot den och piper. Idag bar jag honom nedför trappan, klappade honom lite på nedersta trappsteget, lät honom gå upp igen och berömde honom hela tiden. Trägen vinner kanske? Och jag har en ny reva på fingret. De två på handleden efter förra veckans blodvite har ju läkt så.. 
 
Den nya mobilen har börjat krångla,blir plötsligt Extremt varm-härom dagen blev jag så rädd att jag la den i kylskåpet! Tänkte ju först att oj, ut med batteriet Snabbt- men se det Går inte utan att lämna in den. Så blev den svart och reagerade inte på nånting-startade av sig självt efter fem minuter ,varav en i kylen. . Igår blev den svart igen, men inte varm- då fick den fart igen efter en halvtimma- jefla skumtomte. 
 
Och på lördag börjar Tour de France, och Maken har semester. Sommar, sommar och sol, tv och sporten och doft av .. 
 
Nåja , de går la över. 
 
Fred//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0