Lite fler

"julgodisar" i brevlådan idag.  Godisar är föressten ett ord jag inte gillar. En godis, godisar - Småbarnsspråk tycker jag, men det används visst frekvent även av vuxna och i text .  Det finns många såna ord- som styggelsen "mello"- hurva. Nä, inte gnälla om sånt. 
 
Jag fick även en julklapp från Kristianstad, ja här delar städerna glatt ut paket ;-)  Apropå det, jag borde verkligen packa in det som ska Dit- Och packa om ett till Motala. Sen är det en person som har flyttat Två gånger men ännu inte meddelat mig sin nya adress. Adresser är tydligen inte så viktiga numera. Visst kan jag leta på nätet,det gör jag till dem som jag inte har stadig postkommunikation med,inget gnäll om det. 
 
Min Kompis var här med"jultidningar" - tre böcker, en tidning, och NN fick sina paket av mig- ett med order att öppna Idag, och skicka bild, eftersom jag är nyfiken också- och ett till Julafton.  
 
I Övrigt, så har jag hängt på balkongen med katterna en stund, lapat lite dagsljus och kaffe - Jag hängde ut några sjalar och hemstickade filtar också, de mår bra av att vädras i minusgrader :-)  Det gör jag också. 
 
Fred och sånt //SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0