Noll laddning-

-på vare sig chromebook, kameran, eller mp3-spelaren.  Hur kan en låda laddare bara Försvinna?  🙄
 
I Övrigt då?  Jo, det har varit Påsk- eller det är Påsk fortfarande.   
Långfredagen tänkte jag, min vana trogen, tillbringa i svart och stillsamhet- Men se Maken tyckte annorlunda- så fort jag steg ur sängen drog han igång med att greja på balkongen! Och det blev fel och han fick ont, och blev förbannad, och gav upp till slut- " jag gör det i morgon istället" Jomenvisst serru- 
 Så åkte han till en kompis som vanligt på fredagseftermiddagen-  Plötsligt dyker han upp igen, med kompisen, och de drar igång på balkongen- Lite senare dyker grannkompisen upp, så tre karlar härjar på balkongen och skrämmer vettet ur Freddan (Räddisan) ,gör Loke tokigt nyfiken och stressar mig (värklotta de luxe) . Men två timmar senare än balkongen ingallrad!  🤗    Men tusen tack till Kompisarna, jag tror inte att Maken hade gått i land med det hela, och definitivt inte "i morron", eftersom han blev döförkyld och har hostat och snorat och sovit sig igenom helgen ( och druckit öl naturligtvis, så sjuk var han ju inte) 
 
På lördagen trotsade jag min ögonspik och städade balkongen, röjde, flyttade, sopade,slängde skräp- well, you get it-  Och nånstans där så flög ögonspiken bort i isvinden faktiskt. (den kom till baka sen, men jag är tacksam för det lilla)   Så, nu kan katterna, och jag,vara ute på balkongen 😉  I lördags var det rätt läskigt, allt såg ju annorlunda ut. I söndags, (igår) var det rätt kul men inte utan Matte- Och stänger man dörren blir Freddis-räddis hemskt orolig och vill in- eller åtminstone få dörren öppnad.  Idag, har de varit ute både ensamma och med mig- Lite försiktigt för Freddie , nära dörren först, medan Loke varit herre på täppan och parkerat på bästa sol/vil och spanplats direkt. 
 
 
 
Igår hade jag sån Jävla värk rent ut sagt så det var en riktig plåga - hela jag var en plåga. *gnäll*  Trött, irriterad, man blir ju ett sånt sabla solsken av värken, seg i hu´vet, lågt blodsocker, illamående- Well, skit de luxe då. Ska det vara så ska det vara de luxe ;-) 
 
Idag- Noll huvudvärk! Wow!  Alltid nåt ställe att vara värkfri på.    Och jag har tagit bort några påskprydnader- jag har inte många och de som kom upp , ja de har ju knappt hunnit upp ur lådan . När jag lyfte ned Påsklådan i torsdags, sa jag att Jag önskar att Julkartongen hade samma storlek ;-) 
 
Skrev på fb innan idag, att det är lite synd om  påskens pynt, det får inte vara framme så länge. Därför tänker jag låta några stycken få vara kvar- 
 
 
 
 
Fred //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0