Idag

blev min kompis Mormor.  Ja, barn är inte överdrivet intressanta för min del, men jag vet hur efterlängtad den här ungen är. Både av föräldrarna och mormodern :-)  Så mycket elände och sorg som har föregått det här nya livet.  Så då kan jag ju tycka att det är roligt, för deras skull. Glädjas med dem jag tycker om. 
 
Lite kul/underligt är att jag direkt när jag steg upp idag hade tanken-tolfte, tolfte- Fyller nån jag känner år idag? Så gick jag igenom listan på dem som faktiskt sitter kvar i minnesbanken- men ingen tolfte bland dem. Men jag Vet att det är en födelsedag? Och så blev det så. 
 
Jag missade bloggens födelsedag för ett tag sen- tolv år!  Inget jag trodde när jag började skriva.   
Och jag har fyllt år också. 59 stycken.  Det är nog inget jag har trott heller.  Jag tror nog alltid att jag är 42- eller lika gammal som dem omkring mig- som nåt jäkla neutrum . Alla är 42. Av någon anledning hamnar jag alltid på 42 som en bra ålder - jag vet inte ens vad jag själv gjorde när jag  var 42- om jag mådde så himla bra? Räknar lite... Näe, det gjorde jag inte. Jag var fet och sjuk och pank och Pappa dog-dagen efter  min födelsedag. Jag avskydde min dåvarande Sambo(som behandlade mig som skit och praktiskt taget rökte ut mig ur mitt hem)  och flyttade ifrån honom och hamnade i en etta med ihoplånat/fått/köpt billigt möblemang ,och en oviss ansökan om bostadsbidrag. Så var 42 så jävla bra.. Tja. sambolämnandet var Bra. Åtminstone.
Det har jag ju skrivit om otaliga gånger, att det som jag gjort bra i  livet tycks ha varit att göra mig av med sambos och andra som fått mig att  må dåligt.
  Apropå det- jag har ju alltid benämnt min karl som Sambon- nu är han en Make. Är han en ex-sambo då?  
 
I övrigt, finns det massor av saker jag borde ta itu med- men jag kommer ingen vart.  Jag bara rasslar på med mina ångest och värkkedjor som nåt gammalt spöke-  Ont, mage, värk, mage,sorg, mage, ångest, värk, mage, arg, ilsken, sorg, värk,ångest- maghelvetet.  Ibland är jag glad en liten, liten stund. Sen rasslar jag vidare- 
Näe, deppgök. 
 
 
Fred och Kärlek //SoP 
 
Rosor från Maken, katt ifrån vänner :-) 
 
 
lars
2017-09-12 @ 16:47:20
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Gott att du har maken, vilka vackra rosor. Det är positivt
Ha det så bra idag

Tofflan
2017-09-12 @ 20:03:19
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Här är det 55 som gäller. 42... vad gjorde jag då..? Gav mig in i ett förhållande av fel skäl, tror jag. Det var det första efter min skilsmässa och jag ville bara vara med nån som var snäll.
Sickna misstag en har gjort i livet!
Klappa om maken och var rädd om dig!

Svar: Ja,fel skäl - ett tag var det som om jag blev ihop med den som råkade tycka om mig, av pur tacksamhet :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0