Jo´rå

Det var inget fel på Asthra.  Mycket pengar för att få reda på det.   Ja,dessa katter. För tillfället spattar Stellatanten runt som om  hon vore sex år och inte snart sexton.  Hon är kelsjuk och social och Busig!
  Jag tror att hon är lite senil - men söt.
 
Asthra ja- inga fel på henne provmässigt men nåt skumt har det varit- med hennes kräkningar och viktnedgång- dålig aptit har hon haft och sovit och sovit och sovit.  Men nu har hon börjat vilja gå ut igen, och som hon naggar gräs ute- jag har även grävt upp en torva gräs och satt i en kruka på balkongen.    Igår fick hon tonfisk- en liten sked åt gången, och som hon käkade :-)  Under våren har hon knappt brytt sig om maten, men nu-  Nu ser hon glad ut när jag säger "ska du ha gotta?" . Ja, hon ser glad ut.. Tokiga kattkärringar ser sånt.  
 
Kattkärringen själv är lite vissen - magpaj,värk,orkeslös- jävligt dålig kondis .   Trött,och likgiltig. Inget är kul.(fast Sambon sa att ibland är du glad och kul- vad han menade kunde han inte förklara)  Jag ser inte fram emot nånting. Jag har tappat mina drömmar. När jag hoppas,tror och drömmer - så händer det ingenting ändå. Eller så går det käpprätt åt helvete. Och till 90% så kan jag aldrig göra nåt så riktningen ändras och det lilla jag har makt att göra något åt- där finns vare sig fysisk eller psykisk ork. Åh- fy fan vad deppigt.  
Jag träffar inga människor, jag pratar inte med någon - jag umgås inte med någon. Jag har inga kompisar. Eller det Har jag nog- men de har ju sina liv att sköta och Hur Kul Är Jag? Som inte går nånstans utom synhåll för kåken jag bor i.  Som inte gör nånting så jag har ju aldrig någonting att prata om, att berätta, för allt jag vet har jag hört på radio  eller sett på tv, eller läst nånstans. Tjolahopp fallerallanlej. 
 
Nej, nu går jag och gör nåt annat innan jag börjar tro på hur jävla synd det är om mig.  
 
//SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0