Nu har jag

-"bråkat" runt inne på vårdkontakterna igen. FörHoppningsvis,så får jag en telefontid hos läkaren som hade ansvaret på avdelningen där Syrran var inlagd . Jag har ju begärt att få journalkopiorna, och fick veta att jag som ensam anhörig inte skulle ha några som helst problem med att få detta. Men  varför skulle det funka då? Såklart jag inte fick några, utan ett brev där det står att de inte lämnas ut p.g.a tystnadsplikten, och att jag skulle beställa en telefontid för samtal . Och jag har ringt, och ringt, och ringt. Och blivit förbannad, ännu mer förbannad och skitarg. Så det har legat på is ett tag,behövde avkylning.  Nu skrev jag till avdelningen och bad att få bli kontaktad,eftersom de inte var kontaktbara via telefon.  Efter klockan två på dagen. Så troligen ringer nåt dängpucko vid åtta på tisdag.   Jag blir Så Jävla Trött.
 
Nåt bra med vårdkontakterna är i alla fall att jag kan kolla vilka recept  jag har, vilka som är aktuella ,om jag behöver förnya nåt o.s.v.  De senaste gångerna har apoteket inte lämnat ut den där listan jag alltid brukar få- ? Vet inte varför . Tänk, äntligen är ett läkemedel jag inte använder( och Aldrig har använt)  borta från listan. Det är bara i några år jag har påpekat detta vid varje läkarbesök, och varje gång har det blivit Förnyat.  "det ska fan vara teaterdirektör-" nej, läkare  var det visst.   
 
Annars då?  Den här jävla sommaren tar ju aldrig slut. Men jag har beställt en höst/vinterjacka ändå. För jag har ju så få, och jag är ute Så mycket. Nej, jag har nog bara två som jag kan ha , det ska kollas lite i det skåpet. Idag åkte några plagg från klädkammaren ner i secondhandkassen,och det kan inte vara några speciellt kära plagg,för jag kommer inte ihåg vilka, om jag inte vänder på huvudet nu och tittar i kassen-   
 
//SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0