Idag när jag

- stod i skogen med Stella, så tänkte jag att det är nog tur/skönt att jag Inte har en hund ändå.
Ja,ibland svämmar mitt vill-ha-sinne över så det dryper av hundlängtan och jag börjar leta efter omplaceringshundar på fb. Men, verkligheten knackar på och upplyser mig om att det nog inte skulle funka. Jag har inte ork.  Och inget "nätverk" som kan rycka in - :-/ 
Asthra drog mig runt halva området, vi var nere i grannens trädgård ( vi Får gå där men jag gör det bara då grannen inte är hemma) och A stirrade storögt på den tomma baksidan som hon bara har sett från balkongen förut,och nosade och nosade. Sen försökte hon dra en repa in i villaträdgården, men se nån måtta på galenskaperna får det allt vara. Som straff fick jag stå och jogga på stället medan hon nyupptäckte robotgräsklipparen .  Vi har fått hit en höststädningscontainer, så den skulle nosas in sen när robotklipparen mist sin lockelse . Hon älskar containrar verkar det som. Nosa, nosa,nosa runt och dra med mig bakom. Trångt är det vid häcken bakom containern. Smal gång, tjock tant. Så skulle vi in vid lekplatsen och leka spioner -ibland är hon Piinsam som ska stanna och glo helt ogenerat på allting medan jag får försöka att titta åt alla andra håll för att inte framstå som områdets mest nyfikna kärring.  Till slut tyckte hon att vi borde gå ut till " stora vägen", men det tyckte  Inte jag. Ingen bra  idé att hon får smak på den vägen,då det kan bli farligt .
  Så, hem och byte av katt. Skönt, Stella brukar bara käka lite gräs nedanför trappan och sen gå upp igen. Så, därför stretade hon iväg mot skogen- hon tittade inte ens åt sitt vanliga håll . Full fart utan minsta tanke på att hon hade en stelbent kärring i andra änden av snöret *pho*   Så när hon äntligen satte sig vid en saftig grästorva, så tänkte jag- att det är nog tur att jag Inte har hund.  
 
Fred och Kärlek //SoP 
 
Tofflan
2016-09-28 @ 20:02:32
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

Jag skulle också vilja ha hund, men det funkar inte när jag bor ensam. Och om det skulle bli så att jag blir sambo med Fästmön har ju hon tre katter - det får liksom räcka...

Svar: Jomen hund och katt funkar oftast bra- bara man har tid med dem :-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0