Crappy

-humör - verkligen. Idag blev plötsligt Allting bara skit på lång stång. Jag är så hyperirriterad på allting, som om varenda cell av mig ligger på utsidan att rubbas av vindraget när jag går.  Jag tror hjärncellerna  har tagit sig ut i hårtopparna med och vibrerar som morrhår vid minsta lilla  uns av förändring i luften.   Urs, jobbigt ju.  
 
I måndags var Sambon till tippen med en massa bråte så plötsligt kunde jag gå in här i datorrummet utan att behöva dra en Stenmark de luxe för att ta mig fram . Nu står Syrrans kattskåp här, eller Mormors skåp var det från början. åtminstone vad vi minns. På baksidan fann jag  en fraktlapp där det står att ett kolli skulle avlämnas på Regeringsgatan 105 i Stockholm, och på denna adress har jag mycket svårt att tro att Mormor någonsin har bott. Vad jag vet så bodde de på Söder, i riktigt fattiga kvarter ovanför Katarinahissen när Mamma var liten. Så skåpets ursprung vet jag inget om. Det är inte stort och dyrbart, bara lite familjenostalgiskt , men jag har  ändå tvekat om jag verkligen skulle ta  hem det. Det är Brunt , och väldigt inrökt. Några gånger förra året när jag försökte torka av det lite uppepå så blev det kladdigt där  jag tagit med fuktig trasa.   Jaja, Sambon har sagt att han ska torka av det.
 
   Här står också tre kartonger med Syrrans julsaker.  Det är bara några saker jag känner igen ,ändå firades ju alltid julen hos henne förr . Mammas ihopvikbara elljusstake fanns där, och det visste jag ju- den fungerar :-) Och nu när jag tittar närmare på den så ser den nästan ut som ett hemmabygge .  Ja, en del att gå igenom - och det är än en gång slalom som gäller här inne.  
 
Men Asthra mår bättre :-)   Nåt galet är det dock med henne ,just för att hon spyr, det är inget hon brukar göra. Men hon äter, dricker, går i lådan och idag är hon riktigt social, trots att hon har kräkts. Hon spyr inte varje dag- men som sagt, ögon på.  
 
 
  //SoP 
 
Tofflan
2016-11-24 @ 10:43:24
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com/

Ja vi håller på på var sitt håll med våra näras och käras saker. Jag hittade för ett tag sen en lapp som jag själv skrev i april förra året när jag var hos mamma. Har inte ett minne av att jag skrev lappen! Men den handlade om kandelabrarnas ursprung och det var ju jätteintressant och spännande - som ditt skåps ursprung. Hur kommer det sig att det står Regeringsgatan när de bodde på Söder, liksom..?

Svar: Skåpet är ifrån tjugotalet/Jugendstil - kanske köpte Mormor och Morfar det på nån auktion? Fick det av bättre bemedlade? Eller Mormor fick det kanske när Moster Lena flyttade till Sydafrika? Det får jag aldrig veta.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0