kartongrotande-

-tog på krafterna. Jag satt på balkongen i över två timmar och blev både stel och frusen. Den där kartongen hade stått ihoppackad sen början av nittiotalet,av de daterade pappren att döma, och en del nedlagt senare, är av mycket äldre datum.  Så den där lådan luktade inget vidare,när jag började plocka upp alla papper. Sa till Sambon att hur kan det få plats så vansinnigt mycket papper i en så liten kartong?
 
Det äldsta jag fann, är ett foto på fyra sjömän varav en är min Farfar,sänt som vykort hem till familjen år 1910. Jag visste ju att Farfar "varit på sjön" som ung, så förklarades det svenska riksvapnet som var tatuerat över hela hans bröstkorg.   Jag hittade Pappas inskrivningbok i det militära också,från 1940 .  Och hans och Mammas mycket vackert dekorerade vigselbevis,från 1954. Där fanns också Pappas skilsmässopapper,daterat knappt en månad dessförinnan. Rackans gubbe - hans första fru måste ha  varit en tålmodig dam,hon hade ju tio år tidigare accepterat att Pappa fick en son när han varit och prasslat vid sidan av.  (halvbrodern Syrran fick tag i 1990) 
 
Jag hittade tidningsklipp också, ett som var extra kul var ett ifrån en sydafrikansk tidning där min femtonåriga kusin (Mammas fostersysterdotter) var Lucia i  Norska sjömanskyrkan !  Det var också en sida ur ett informationsblad? om en missions och läkarstation och där på en bild var just den kusinen och hennes lillebror tillsammans med fyra-fem zulubarn , med text att här leker minsann både svarta och vita barn ihop. Vilket fick mig att lé,jag kom ihåg ett brev vi fick ifrån vår Moster där hon skrev att "Putte snackar zulu som en infoding" . (engelsk skrivmaskin) 
 
Fast gråtattacken kom när jag  hittade ett kort med en lång dikt som jag skrivit till Syrran när hon fyllde trettio. 
Det var faktiskt inte så dumt att fälla lite tårar,jag har allvarligt funderat på om det är något fel på mig som  inte är ledsen. Och jag måste  ha älskat henne väldigt mycket, med tanke på alla kort och brev jag hittar som jag har skrivit till henne ( ja jag är en skrivande person)  och  vad jag har skrivit i dem-   Och när jag läser dem är det så hemskt att jag har glömt allt det, att de senaste tio åren (ungefär) har raderat all glädje som fanns.  Sorgligt,hemskt och Fel. 
Fan ta alkoholen ! ( och alla andra droger ) 
 
Fred och kärlek //SoP 
Tofflan
2016-06-02 @ 22:29:03
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Det var ett fint skrivet inlägg. Jag ser framför mig. Och känner igen, delvis.

Svar: Tack :-) Det var blandade känslor i den lådan .
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0