Jag har köpt tapeter

-eller, jag har sagt till Sambon vad jag ville ha,och så har han införskaffat dem . Han är mitt internet på lokalplanet :-)   Det är tapeter till hallen, jag är kapitalt trött på den röda hallen- eller mest på att den tapeten helt enkelt är en kass tapet,som lossnar,färgar av sig och har mörknat- Den har fått en dov,nästan smutsröd nyans som mest ser lessen ut,inte uppiggande som var min mening med den röda hallen.  
Ja, i alla fall, jag har valt den tapet som finns i den Lilla lägenheten,jag blev helt "åh,den vill jag ha" första gången jag steg in i det köket, och sen har jag frågat den förre ägaren var hon köpt dem,och det var på Rusta.   Nu ligger Rustakassen på en stol här i köket, och jag kom ihåg något som min Vän i Skåne sa en gång för ganska länge sen.. Att hon aldrig träffat på två systrar som är så himla olika (till sätt och tycke/tankar) som Syrran och jag är/var-   För Syrran,hon gillade inte den tapeten alls. När hon varit dit och tittat då de  bestämde sig för att byta lägenheter,så frågade jag -och hon sa att det var nygjort överallt,nya tapeter och golv,och att det var jättefint, utom den bedrövliga i köket. Och här sitter jag med den bedrövliga och är glad att den fanns kvar och att jag ska ha den i hallen. Hon gillade de blommiga i vardagsrummet,vilken jag tyckte var den bedrövliga - ja jösses, när jag steg in i det rummet sa jag- Åh fy- 
Det är synd att jag aldrig får uppleva hur hon skulle inrett, alldeles själv, efter helt egen smak,för jag vet nog inte vilken smak  hon hade . Jag vet vilka böcker hon gillade,en del av musiken, men egentligen inte så mycket mer.  
Jag har sorterat igenom hela hennes samling av katter,och tänkt på om hon verkligen har köpt några själv? För min uppfattning/mitt minnne är att hon fick dem,från alla. Alla gav henne katter. Jag har aldrig hört henne säga-Den där köpte jag där, den här hittade jag på... Utan den fick jag av henne/honom/dem-  Många av de äldre känner jag igen, jag har eller har haft dem själv, vi fick alltid likadant av Mamma :-)  Och många har jag gett henne.  Jag har diskat och torkat av alla som jag själv tänker behålla,men jag har en hel plastback med katter som jag inte vet vad jag ska göra med-än. 
 
Apropå samlande, något jag verkligen undrat över när jag gått igenom så mycket saker är- Varför i hela friden sparade hon på så många nycklar? Vi har en hel plastkorg med nycklar av alla de slag. Det är en himla många varför- 
 
Fred och Kärlek//SoP 
Tofflan
2016-05-24 @ 20:30:01
URL: http://tofflan.wordpress.com

Katter och nycklar... Tja du... Om du inte vill ha katterna, sälj dem på Blocket eller ge dem till nån du kanske känner som samlar? Fast det har du säkert redan tänkt på.

Kan jag också få tapetserat här? Skulle behövas i alla rum, ffa vardagsrummet där det är spygrön tapet. :-(

Svar: Ja jag har väl frågat de få jag känner om det mesta tror jag! Hm,täcker inte bokhyllorna sån äcklig tapet?
Sister of Pain

Tofflan
2016-05-26 @ 19:33:39
URL: http://tofflan.wordpress.com

Inga bokhyllor i vardagsrummet, bara i alla andra rum!

Svar: Aha! Jag har det stora flertalet där, syns inte mycket av väggarna ;.)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0