" men vad skönt med helg-

-då behöver jag inte ringa nånstans" - Tänkte jag när jag vaknade idag. Och igår var jag faktiskt glad att två av de tre ställen jag ringde till redan hade stängt.   Annars är det där med vardag och helg inget som jag tänker sådär jättemycket på- det är bara att jag får senare åtkomst till tv´n när Sambon är hemma ;-)  Vilket gör att jag kan få lite annat gjort på "tv-tid" . Förr bakade jag nästan alltid på fredagskvällar- men det är nog ett år sen jag senast gjorde det. Dels har jag inte haft så mycket "övertid", men mest är det för att det blev inte  uppätet. När jag  bakat färdigt var det roliga över ungefär. Bakandet/skapandet var roligt men att sen äta det kvittade- för Mig . Brukade smaka en bit och sen var det bra med det. Till slut brukade det bli att jag tvingade Sambon att ta med det till jobbet för att vi skulle slippa slänga det. 
 
Men, baka- jag fick ju en stor hushållsmaskin i julklapp av Sambon, som jag inte har packat upp ännu ! Det kom ju lite emellan :-(   Men nu medan jag ränner runt här och inte riktigt vet vad jag håller på med, så slänger jag ett öga på den där stora kartongen och tänker på att jag ska leta upp recept på Riktigt matbröd, tänker på att man kan ju köpa surdeg i butik numera, att jag ska mala egen färs och köpa till ett "korvrör" och prova att göra korv-  Så,när allting är färdigt- Färdigt- så ska jag packa upp den där och när den packas upp ska det finnas plats i köket för den och jag ska göra sånt där gott bröd med luftigt,mjukt inkrom och hård skorpa - kanske göra eget smör som får smälta på det -  Ja, Nån gång så- 
 
Fred//SoP 
Tofflan
2016-01-31 @ 14:30:08
URL: http://tofflan.wordpress.com

Du har gjort mig sugen på nybakat! Och det är inte bra. Jag bakar ju inte. :-(

Svar: Men vad tror du jag blir då när jag ser min fina maskin där i lådan.. Jag bakar inte heller, bara mjuka kakor/muffins för jag har inte kraft att slå en deg eller eller knåda. Vill ha recept där maskinen gör jobbet och sen välter jag bara ned degen i en form :-D
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0