Vikten av att tänka-

-efter ibland :-D   Idag, var det en granne som förde ett rent ut sagt Jäv-la liv med en röjsåg eller häcksvärd eller dylik tingest. Den Vrååålade -   Ilsken som den lilla bandhund jag ibland förvandlas till-väste jag "men sätt den där jävla grejen i benet eller nåt"-medan jag tryckte in ett par proppar i öronen. Men- så kom eftertanken.. Nej, gör inte det.. Då blir hennom skadad som faen,får grymma komplikationer, det läker inte, amputation- De måste sälja huset... Och in flyttar en fembarnsfamilj med barn i åldrarna tre till 15, och modern är höggravid,troligen tvillingar. Två killar har ADHD, två spelar fotboll och äldsta Tjejen spelar hiphop så rutorna skallrar så fort föräldrarna är utom hörhåll samt är Hemma när resten av familjen drar på semester, vilket resulterar i tre veckors vrålfyllefester . Dessutom är grillande familjens största intresse då de är hemma, vid de tillfällena släpar de även ut tv´n på altanen och har fotboll som det mest se och hörvärda varenda ledig stund.  De har även en stor släkt som varje helg kommer farande med sina barnrika familjer för här finns ju både inne och uteplats för dem att leka på.  
Så, snälla grannen,såga dig inte i benen, allt är förlåtet och mina öronproppar funkar ;-) 
 
//SoP 
Tofflan
2015-10-26 @ 19:45:26
URL: http://tofflan.wordpress.com

Ha ha ha, underbart inlägg! :-) Jag har ju grannar som tvättar om nätterna så det dånar i min lägenhet. För att inte tala om när pappan skrikgullar med sin unge så rutorna skallrar uppe hos mig... Men de super och knarkar i vart fall inte och de slår inte barnet, så...

Svar: Vi är rätt tystlåtna i vårt hus,tack och lov :-) Jag är Så glad att vi inte köpte den första lägenheten vi tittade på här- Ungarnas studsmatta står där- O_o !
Sister of Pain

Tofflan
2015-10-29 @ 06:58:27
URL: http://tofflan.wordpress.com

En studsmatta hade jag utanför mitt arbetsrumsfönster tidigare, innan de "nya" grannarna flyttade in. Det var ingen höjdare... :-(
//Surkärringen

Svar: Surkärringar är vi allihopa, allihopa... ;-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0