den mordiska

-hyllan sitter numera i badrummet och på platsen där den satt när det så grufveligt attackerade mig,där sitter det tre tjusiga kattfoton nu :-)  Mina katter,fotade av mig .
 Skrattade åt en gammal tv-serie vi ( mest Sambon,jag sitter med när jag har tid)  ser på dvd,Huset på Christianshavn ,där det ingick konstskojeri i handligen- och då tyckte ju jag att det kvittar väl om "konsten" på väggarna är värd nåt, det  som man tycker om tycker man ju om, om det så kostar flera tusen eller bara en femma och det är vad ramen kostade på loppis-   Jag har mest foton,köpta bilder/planscher o.s.v på mina väggar. Jag har ett antal ramar som jag helt enkelt byter motiv i då och då- efter tycke,smak, färger och "säsong" . Den enda riktiga tavla jag har är en litografi av Lasse Åberg som jag fick av familjen när jag fyllde 40 .  Sen har jag ett gäng keramiktavlor/plattor,är rätt svag för såna.  En jätteram från loppis sitter det en tygbit i,en dyr tygbit,men ändå.
 
Numera har jag en Stor plansch på Audrey Hepburn uppe,från Breakfast at Tiffanys, men annars har det slagit mig att det är inga människor på mina "tavlor"- inte mina prydnadsgrejer heller. Schollin-änglarna räknas inte som människor väl?  Jag har ett kort på Greta Garbo och en singel framme, på singelomslaget är det Sam Neill,låten är temat från en tv-serie som heter Reilly . Som säkert alla har glömt. Jag med nästan, men fotot är snyggt :-)  
 
Annars är det katter,och djur,seriefigurer,Disney. För tillfället vill jag ha en bisonoxe till "djursamlingen"- figuriner. Men de är lite ovanliga och dyra de få som dyker upp. 
 
Och nu skrev jag en massa som inte var tänkt, men det bara blev så- rackans kattfoton ;-)   
 
I alla fall så är det ännu lite ömt i pannan efter hyllsmällen, men *peppar-peppar* så tycks axlarna börja lugna ner sig så sakteliga. Men jag har nästan inte gjort nånting den här veckan- det har blivit "en sak om dan" ungefär. Och inget virka/sticka- Astråkigt. Rastlös och konstant käkande ,försökt trycka ned värkångesten med mandelmjölk och värmda middagsrester. En natt åt jag en hel burk kokkorv! *hua*   Sex Sibylla och tre korvbröd-dränkta i Johnnys sötstarka senap.  
 
Ja, alla har vi våra små tricks - 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0