Jag har kommit av mig lite

-vilket inte tycks hindra läsare från att skumma igenom halva mitt bloggliv- Jisses så mycket gamla inlägg som plötsligt har rotats fram som "mest lästa" . 
 
I alla fall- så har vi  varit hos veterinären med vår kliande katt ,hon blev blodprovad (och det blev jag med några timmar tidigare på sjukan här) och klämd på och tittad i öron och mun och så vidare-   Så blev hon vaccinerad också.  Vi ska göra en foderutredning på henne, och hon ska äta kortison igen - oh ljuva tablettgivande till katter som är övertygade om att jag ska Döda dem :-/   Nu ska jag vänja in henne på ett foder som  bara innehåller En sak- i detta fallet kanin- det brukar ta tio dagar, men  det kunde bli 14 dar med petig katt . Så nu blandar jag lite av den maten i hennes vanliga, och med precision spottar hon ut alla bitar av den om de så är millimeterstora- de ligger spridda runt tallriken.  Funderar på att köra alltihop i en mixer?  Och den maten är ett blötfoder-hon som är en torrfoderkatt . Det blir livat det här.  
 
Jag har hållit på med lite smågrejer, som legat framme för att jag ska komma ihåg dem, och därigenom har de blivit "stora grejer" eftersom de stressat mig genom att just bli liggande-  Lagat ett par av Sambons jeans,klippt av och lagt upp ett par av mina jeans- jag har ju en favoritmodell jag köpt flera par av, och när de fanns på halva reapriset  fanns bara den långa benlängden kvar  i min storlek, men jag köpte två par ändå- jeans kan ju alltid läggas upp :-)  Frågan är bara När. Nu är ett par fixade i alla fall. Jag  hade dem på mig en dag oupplagda,för att "få in längden" - och gudars, det var inte roligt, det är stor skillnad på ingådda och utgådda jeans och helt nya när man blivit plus tio kilo!  Ja,tur man har små problem . Det finns dem som har det värre- Mycket, mycket värre- inte gör det Mig gladare - men det har varit mycket bland folk runt omkring mig här under januari. Benbrott och sjukdomar och anhörigas sjukdomar- två grannar har ramlat,en bröt ett ben och en ett nyckelben.    
Ja, apropå ramla- 
-Jag pratade med vår vän i Täby härom dan, och hon pratade en hel del om hur halt det var och alla som ramlade och jag höll väl med sådär- jo,det är ju jobbigt med halka, men med våra plusgrader och lite snöslask så är halka inget som jag engagerat mig speciellt i..  Några dar efteråt lyssnade jag på radio och de pratade om personalbrist och brist på vårdplatser i det extrema läget- O_o  ?   Sa nåt till Sambon att vad har hänt nu-influensa ? Nä,det har de ju pratat om i flera dar nu sa han- vaddå? sa jag- Att så många ramlar för det är så halt och det blir överbelagt på sjukhusen,det har de ju sagt på nyheterna varje dag. Aha- där gick mitt lilla flackande Liljeholmens upp :-D   NU fattar jag.  Jag Borde verkligen se/lyssna mer på nyheterna.  Jag vet ju för falkenlands aldrig nånting.   Det blir kvartifem-ekot  kanske fem gånger per vecka, några minuters Smålandsnytt på tv då och då,våra gratistidningar, och aftonbladet en gång i veckan-,på torsdagen, men ofta läser jag den på lördagen... Ja Jeddrans vad jag är up-to-date. 
 
Jag har köpt nytt porslin från Haléns, och det är diskat och på plats men snögubbeporslinet ska in för "sommarvila"  i  skåpet, och så ska jag sortera ut det andra porslinet och ge till secondhand- eller Sambograbben, om han vill ha det.  Men det där måste jag ha hjälp med,för det är tungt och trångt och trixigt att komma åt i skåpet.    
 
Förra veckan efter en middagsfixning, tyckte jag att det var då ett sabla liv på fläkten- har den inte stängt av sig ? (den gör det efter en timma om man inte ids själv)  Jo,den var avstängd. Hm? Har inte luckan stängt ordentligt.. Så jag tog bort gallret-och på det låg en brun och geggig grej- Yäck! VAD är det ?  Jo,det var en plastgrej som hade trillat ur luckan så det var fritt blås igenom ett stort hål, så själva luckan stängde ju bara till runt kanterna .  Där jag köpt fläkten skulle de ta hem en ny plastbit och komma hit och sätta dit den.  Men den biten hann väl inte fram,för det dånar än.. Så Otroligt tröttsamt ett sånt ljud är. Jag har lagt en grytlapp emellan,hoppas nu inte den ställer till ventilationen för andra i huset, men jag Orkar inte med det ljudet hela tiden.    Vi har fått radonmätningsdosor som ska ligga här i två månader, jag får väl kluttra dit på lappen att vår fläkt var sönder..  ?  Antar att sådant kan påverka mätningen?    
 
-det var nog allt- vad jag kommer ihåg just nu. Nu ska jag överfalla katten med kortinsontabletter- det ser jag fram emot :-) *bara ljug* 
 
Fred // SoP 
Tofflan
2015-01-26 @ 17:46:52
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jag är oskyldig, har INTE skummat dina gamla inlägg.

Men jisses så aktiv du har varit. Det där med halkan undviker jag så mycket jag kan - genom att inte gå ut, helt enkelt. Eller bara gå till och från bilen i garaget, i princip.

Det där med fläkten lät LÄBBIGT!!

Var snäll mot katten!

Svar: Jag tror inte det är du heller :-) Jag tycker ju inte att jag har gjort nånting- ?
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0