fläktfan ,skalartrubbel och sprängvärk-

Det är gremlingar i vår köksfläkt. Delen som ska bytas var beställd,anlände-och var Fel del. Kanske skulle rätt del anlända i fredags,det gjorde den inte.Inte idag heller tydligen för ingen reparatörssnubbe synes än.   Jag blir Så trött. 
 
Trött är jag för att jag sover dåligt, trött för att det är så mörkt,trött för att det ju inte blir nån Vinter,den så efterlängtade som skulle lägga ett glimrande snötäcke över min vimsiga och stressade själ- Nu är jag trött för det snart blir vår . Åh- Sluta Gnälla.   Det finns de som har det Mycket värre än du. Ja det vet jag väl,skulle det få mig att må bättre? 
 
Den 19e januari beställde jag tre olika sorters potatisskalare i en nätbutik. Jag hade hafsat bort min under julen :-( En billig tiokronorsgrej Sambon plockat ur någon störtexponering i nån butik- men ack så Bra . Och jag har varit så rädd om den för att den inte skulle gå samma väg som min förra riktigt bra skalare gjorde- kastad ihop med skalen :-(  Så varje gång jag slängt skal så har jag gjort " skalarkollen" först. Men tydligen hade nånting distraherat mig- och borta är den.  Underskatta Aldrig betydelsen av en bra potatisskalare!    Nå, jag beställde i alla fall -för att slippa ränna på byn och grannbyn och kanske t.o.m Värnamo runt i jakten på den ultimata skalaren. "Beställer jag så är de i postlådan inom tre dar" -tänkte jag glatt.  De har inte kommit än.. Skrev för två veckor sen dit och undrade vänligt om något var fel med min order?  Fick svar att en av skalarna hade de fått in i lila istället för grönt,om jag kunde tänka mig den istället? JA-för sjutton-skrev jag inte- men sa javisst-så de skulle skicka det hela omgående. Omgående- omvägs kanske? Igår skrev jag något tjurigare - berättade att jag hade fått grejerna snabbare om jag köpt dem på en Thailandsresa - Fick svar idag att ännu en av skalarna var restad-hos Deras leverantör,Men jag kunde utan kostnad för mig få delleverans . JA!    Gremlingar i skalarbranschen,också.  Liten skitsak kanske, men -som sagt,underskatta inte vikten av småsaker- Den värken som kommer av att ha undermåliga verktyg. 
 
Och så sprängvärken då- ja va´fan- axelpartiet känns som om jag hade ett järnok monterat- med dobbar. Högersidan av ansiktet känns "konstig"- lite som en halv tandläkarbedövning- har snorig och blodig näsa (ej förkyld) och spiken har naglat sig fast i ögonbrynet -  Så, slutgnällt.   
 
//SoP 
Tofflan
2015-02-17 @ 19:09:08
URL: http://tofflan.wordpress.com

Men verkligen gremlingar lite här och var!!! Förstår om du blir förbannad, jag skulle ha delat ut svarta bakar till höger och vänster här.

Hoppas på snar utdelning för din del!

Svar: Tyvärr är mina svarta jeans antingen för små eller utlånade-*glömt vilket*
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0