-och så hamnade jag här-

-Först! Alltså, jag hann en del på vägen hit,bl.a hittade jag en kartong med trasiga glödlampor och en skräpssäck som Sambon sa att vi inte hade.   Men, nu loggade jag in på bloggen Innan jag öppnade mailprogrammet. Det brukar bli så att jag fastnar i det, sen är klockan "redan så mycket" och jag  hinner inte det jag skulle göra vid datorn.  Men nu har jag över en timma tills det är något sevärt på tv och disken skiter jag för tillfället i- Ja,faktiskt. "Jag diskar bort mitt liv",som en vän till mig sa för många år sen.  Jag diskar sönder händer,naglar och nagelband också men det är kanske sekundärt när det gäller bortslösande av dyrbart liv.
 
-Nå, i alla fall - The fläkt story- Nu fungerar fläkten :-) Men-MEN- när luckan slår igen,så sluter den inte tätt,utan det blir en smal glipa som viiiiner.. Som en gigantisk mygga. Så jag får ta bort gallret och trycka till luckan för att få tyst, varje gång fläkten stängs av. Dessutom upptäckte jag att när fläkten sätts på så bågnar gallret nedåt,så luckan öppnar väl för mycket. Alltså-Gremlingar! En hel jefla koloni.  Så jag måste ju ringa dit-de kommer att anse mig vara The Gnällkärring No 1 . Undrar om gallret alltid har bågnat lite-om det kan vara det "yttre våldet"?   Jag blir så jefelusingens trött .  
 
Men jag har fått mina potatisskalare! Två av dem- är det inte o-trolitt så säg? De är bra båda två, jag nästan grät vid provskalningen. Ja,sån är jag- ser de små tingens betydelse. 
 
I övrigt, har veckan försett mig med värk i rikt mått,dumt att knussla ju. Tre dagars ögonspik. Knävärk,höftvärk. Jippikajej motherfucker- 
 
Men-MEN - :-D  Jag har fått så vackra tulpaner, jag bad Sambon att köpa på ett "riktigt blomställe" och inte ica/willys,för de två senaste buketterna har knappt slagit ut,utan har vissnat bort i halvknoppstadiet,med bleka gulaktiga blad, och det är ju lite trist . De han köpte nu är fransiga,ser nästan ut som om det är strött strössel över dem :-)   Dessutom slog han på stort och köpte en Saint Paula ( har jag svårt att hålla liv i men .. "en gör så gött en kan") och en Calli-nånting- i den danska texten på påsen kallas den rosenblomma. Och de små blommorna ser ju faktiskt ut som minirosor. Himla snygg färgnyans på den faktiskt. Ska ta en bild när den slagit ut .  Jag och blommande växter (inomhus) kommer sällan överens,och det är ju en så mörk lägenhet, men det kändes ändå bra att få in lite färg och nytt liv. Köket blev så "platt" när alla julsaker försvann. 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0