läsförståelse

Jag läste en hyfsat lång artikel om räknestickans historia, medan jag långsamt petade i mig en kebab med en liten gaffel... Jag tror att jag aldrig läst så mycket om nånting o förstått så lite-   Jag Hade en räknesticka i högstadiet,jag tror det var i sjuan de introducerades för oss . Jag älskade den, vit slät plast med tydliga,lite fördjupade siffror, skjutbara skalor o Tyngden,den vara så häftig att bara ha, o hålla i. Men, jag begrep den aldrig. Jag lyckades till slut med hjälp av en kompis (betydligt mer begåvad i den matematiska världen än jag) lära mig att använda pi (3,14) på den men om nån sätter en sticka i handen på mig Nu så skulle jag inte ha en suck om hur man gör. Men jag skulle nog bli glad av att få skjuta de där skalorna fram o tillbaka igen- jag är lättroad :-)  
 
Kebaben hamnade på min tallrik av misstag- jag har haft/har ontsomfanihelvetesjävlsaskiiit idag o Sambon beställde pizza,vilket jag Inte ville ha,spyvärk o pizza är att lägga en pizza om man ska äckla sig lite- så jag sa "men beställ två pizzabröd,det kan jag väl pilla i mig senare ikväll" - så han beställde, o kom hem utan bröd. Men med en stor pizza o två kebaber i Bröd.. det blev nåt fel i kommunikationen där. Men han fick dem på köpet, kebaberna,de var ju ändå gjorda, så jag har ätit ungefär en halv kebab på en timma- jösses,de är enorma,som en jäkla diskus,Orkar en person äta så mycket ? 
 
Pi(s) ? //SoP 
Tofflan
2014-02-17 @ 18:51:20
URL: http://tofflan.wordpress.com

Å vad jag känner igen det där du skriver om räknesticka! Jag har min kvar nånstans. I ett grönt, knottrigt (!) plastfodral. Men jag begrep mig heller aldrig på den.

Svar: Kul ! o roligt att du har den kvar :-) Vi fick lämna tillbaka våra :-( Tror vi måste ha varit bland de sista som fick använda dem i skolan?
Sister of Pain

Tofflan
2014-02-19 @ 20:06:04
URL: http://tofflan.wordpress.com

Eh... jag snodde nog min... ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0