Blogga mig lite -

Ja, det har varit inspirationstorka i skrivådran-  Men men, det blir kattinlägg igen. Är det inte jag som är sjuk så är det katterna.  
Stella-bella, min gulögda skönhet - Hon har med Stor sannolikhet diabetes.  
 Vi var hos veterinären i tisdags, med urinprov - hon har kissat skvättigt o haft svårt att kissa ibland osv-  och så dricker  hon o äter så in i flängbänkens.  Så hon blev genomklämd o tittad i ögon,öron mun- (Jag får Aldrig titta henne i munnen :-/ )  Så togs det blodprov, o hon var så lugn o stillsam . Åh så duktig sa veterinären- Ja sa jag, men matte svimmar nästan .. ( Ja urs, jag spänner mig ju så .. kvällen o natten gav mig en värk från helvetet- )  Tre rör blod tog de o det var banne mig inte lite .. Lika stora rör som de tar av mig. Tyckte Stella såg lite vilse i pannkakan ut efter det o hon la sig frivlligt ned i buren igen. Min lilla tant ♥  
 
Inget socker i urinen men blodprovet för fruktosamin? låg precis över gränsen för godkänt så det blir fler prover för säkerhets skull .  Har vi tur kan foderbyte o snabb behandling avbryta sjukdomen,så  jag hoppas på det.  För hur kär hon än är mig, så vill jag inte utsätta  henne för oändliga o täta veterinärresor o besök o behandlingar som blir en strid på kniven oss emellan . Hon Måste ha ett Bra liv. Inte leva i rädsla för att vi ska ut o åka i buren stup i ett och vara rädd för att jag ska smyga mig på henne med medicin som hon inte förstår meningen med.  Jaja, den tjuren tar jag vid hornen Då. 
 
 
Mitt blodtryck togs det tydligen ingen notis vid,för jag har inte hört ett ljud från sjukan om det - 
Lika bra det, en sjukling i taget tack! 
 
Fred // SoP 
 
 
*fuck diabetes* 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0