Fungerer-

dem spar vi.   Elljusstakarna är framtagna sen i fredags, o funktionen är testad idag. Inget trasigt, jag har visst skött nedpackning o förvaring bra :-)   Lite julklappar  har jag slagit in- men annars har jag mest mått dåligt. Min mage- urs o fy o blä o fanihelvetesjäävlar vilken kass mage. Det bullrar o brötar o gör ont o mullrar o går på .  Fan katten, min mage låter som en sodastream- sa jag härom dan. Det där bullrandet o trycket osv påverkar hela kroppen, för att inte tala om hur det sätter full sprutt på ångesten.  Gahh - o blodsockerdipparna gör mig ju inte så rackans kaxig heller .    Har pratat med diabetessköterskan idag- bort med mitt Metformin, ned med kvällsinsulinet o öka lite på dagsdosen.  Och ät en frukt efter kvällsinsulinet- så jag slipper vakna i vild panik med ett blodsocker på 2,3- Fy fasen skaffa er aldrig diabetes, skitsjukdom!!  Det är så weird det här- i tio år (eller så?) har jag gjort allt för att få Ned mitt blodsocker, att undvika allt som höjer det för mycket- nu ska jag käka o käka för att få Upp det ! Omvända världen.  Och hur lätt är det att få en jämn o fin kurva när jag pendlar mellan nämnda 2 o 16 mmol ?  Iofs är 2 inte vanligt, men det är så skrämmande.    
Fungerer? Mig spar vi ?  *pust* 
 
//SoP
 
P.S- fyra kilo har jag gått upp sen jag började med insulinet,(augusti)  min mage är ivägen igen o värker av alla pennstick, o mitt vänstra knä gör ont. Högerhandens fingrar får jag knappt nåt blod ur längre, utom lillfingret men det gör Så ont så det får vara i fred-    *gnäll & gnöl*  
D.S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0