2a paret blir sista paret ut- ?

Idag har jag hämtat mina nya glasögon- igen-  de är Gööörsnygga.Jepp-  Och som jag verkligen hoppas att de här ska sitta bra o inte plåga sans o vett ur mig som de förra. Dessutom,skulle det kännas hemskt jobbigt att komma tillbaka om ett par veckor o be att få byta igen-*hua*      
Jag har varit på diabeteskollen också, o den nya sköterskan verkar vara riktigt bra. :-)  På sitt vis tror jag hon kan ha en lite jobbig uppgift,för hennes föregångare var tydligen väldigt omtyckt, inte bara av mig.   Kollen ja- ajsingbajsing, inge bra- för högt Hba1c den här gången. Men jag var inte förvånad, jag är en slarva - jag äter för sällan, glömmer tabletter o äter fel :-(  Har sagt det otaliga gånger, men jag kunde sluta röka en gång om året,lätt- men ändra sättet att äta är Så Svårt. Och lite extrasvårt när det är så mycket av det jag verkligen borde äta som kväljer mig.   Ja, jag ska öka med en tablett per dag, o under en vecka kolla blodsockret både morgon o kväll. Jomen, det blir finemangs det, med den superprocessor som mitt  hjärnkontor är utrustat med :-/    Sen nytt Hba1c om några månader.   Jävla skitsjukdom, förbaskat korkat av mig att skaffa diabetes. Hon pratade om någon ny medicin med, en spruta som tas som en engångsdos varje dag, har inget med insulin att göra.  Jag ska forska lite på detta- När jag väl kommer ihåg vad den hette. 
 
Ingen tokshopping idag-vi åt på Linds, sen spenderade jag 700 spänn på mat,koppel,leksak o en sandlådespade till våra små Liv, kattaskrottarna-  Sandlådespade, hehe, bajsskyffel :-)   Så blev det en runda på Willys, igen-  
"Men, Älskling, börjar du tycka det är Trevligt att handla med mig, månne?"  Frågade jag Sambon - nja,sa han, det blir så dyrt när du är med.. 0_o   Que? .  Men jag måste säga, Willys tilltalar mig, jag är så glad att det finns en butik som jag fixar att strosa runt i, för när Konsum las ned här kände jag mig vilsen- Var ska jag handla nu då?   Fast det har jag väl skrivit om förut- som sagt, superdator-     Nå, än är inte undrens tid förbi, jag lyckades förvåna Sambon genom att själv gå  in på Kvantum o hämta mitt Jotexpaket.   Så efter drygt elva år är jag ännu en överraskningarnas kvinna.  Ärligt talat tror jag även att tjejen vid paketutlämningen blev en smula förvånad att se mig o mitt leg tillsammans.  
 
Fridens //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0