Så dök sommaren upp då

- som  vanligt innan jag hunnit ställa undan vinterbootsen-  Jag fattar inte varför det inte hinns med någon Vår längre? När jag var liten fanns den, det Vet jag för jag tyckte om den!  Nu är det skitkallt ,skitkallt , skitkallt- Smällhett !  Jag har fortfarande alla halsdukar,sjalar,vantar i lådorna ,( för än är det vinter kvar--)  mycket för att jag inte haft ork att ta itu med klädkammaren, o den slänger jag de rena kläderna rakt in i o säger fanihelvetesjävlaskitröra o stänger dörren igen. Nu ligger linnen,tunikor o tjocktröjor om vartannat o även en blommig långklänning ligger intrasslad i det hela- Jag skulle Skämmas om vi fick hit en hantverkare eller nån som var tvungen att gå in där för att fixa nåt- :-/  Och jag är inte så skämsig av mig.

Men, jag ska ju byta ut en hylla där inne,för att få bättre ordning- o den hyllan har jag inte tömt- o det är för att det går inte att komma fram till den- Alltihop är Sambons fel. Ah, vad skönt, inte mitt fel alls.
;-)  Jag tömde faktiskt ett par hyllor i den för att Sambon skulle kunna få bättre plats för sina saker- ( innan jag bestämde mig för att sätta in den i klädkammaren)  - men sakerna ligger i plastkassar framför hyllan - o på hans skrivbord o skrivbordshurts o visst, man kan se en laptop bakom skruvdragaren o det står en skrivare under fiskerullarna- Det står en stor plastback med grejer han tog ur lådorna på byrån jag målade, o så en plastkasse ( Igen- vad Är det med karlar o deras förbannade plastkassar?? ) med ett ekolod i. Jag har lyft upp det otaliga ggr för det känns väldigt onödigt att ha en sån dyr pryl i en kasse som  blir " runtsparkad" på govet.  Ibland får jag lust att " ojsan, råka" snubbla på den så den går sönder- Men så elak kan inte ens jag vara. Ännu.
Elak ja, jag har på två veckors tid fått Tre nyckelbrickor från My Safety tillskickade mig utan att jag beställt dem. Efter två st ringde jag o sa nej tack, jag vill inte ha dem,jag har en från stöldskyddsföreningen som jag haft i över tjugo år o det räcker för mig tack. Då blev jag irriterad för han "skojade" o låtsades inte höra konkurrentens namn. Såna skämt kan de ha internt,inte i kundkontakt.   Ja, så sur är jag-  Så dök det upp en bricka till o jag tänkte,ok,de har ju strukit mig nu så--  Sen har de ringt flera ggr- när jag sovit så det har bara varit missat samtal , men igår ringde de när jag var vaken- dock hade jag inte Ätit ännu-   Jag sa att okej, jag har fått tre brickor o ringt o sagt att jag inte vill ha någon- Ja, men vad jag tänkte ta upp med dig, vad gör du när du blir av med plånbok o kreditkort? -Jag ringer spärrservice-  Ja, o Det  bla bla Bla- och nu har jag blodsockernivån i tånaglarna o säger Högt medan han babblar på-Jag Har Sagt Att Jag Inte  Vill  Ha några Brickor o jag har inte tappat en nyckel sen jag gick i sjuan o har inte tappat en plånbok sen 1976,  Så Stryk Mig Ur era Listor, Tack, HEJ DÅ ! Reta Aldrig en svettig klimakterietant med lågt blodsocker-   Det var 27 grader varmt. Det är det ännu. Men, de går la över ?
//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0