- snyft-tv

- jag  satt o tittade ikapp program som jag missat på svt i programarkivet som finns i boxen,o sen började jag skumma runt lite på 4ans arkiv. Jag hittade " Extreme makeover, weightloss edition" , o började titta- tre program såg jag med lite snabbspolning här o var- de följde samma mall, snygg gymsnubbe hjälper riktigt feta personer träna o gå ned i vikt på ett år. Alltså, som sagt, gjort efter mall o Så amerikanskt, men banne jag satt o lipade mer o mer för varje svettdroppe o varje kilo som "rann av" dem , o för varje flåsande o smärtkvidande , för varje glimt som tändes i ögonen på de tränande-     Jag har ju inte varit dödligt överviktig, (även om jag ju nästan dog, men det var väl mer inblandat i det än "bara"  övervikt) - men, när jag  var i Tranås på försäkringskassans utredning , o  inte kom loss ur en jävla träningsmaskin,de fick hjälpa mig ur o jag fick helt galen panikångest o grät, o på en orkade jag inte lyfta upp benen på plattorna jag skulle trampa ned för mitt  knä gjorde så ont o att lyfta benet tryckte upp magen i bröstkorgen så jag kunde inte andas ordentligt.. När de föreskrivna 20 minuterna på testcykeln knappt blev fem o hastigheten jag skulle hålla lyckades jag ta mig upp till i ungefär 30 sekunder.   Då är man inte så jäkla kaxig o skojar om sin vikt . Då kniper klassens clown käft.  
 
Nu när jag såg dem stå där i underkläder o fettet bara vobblade o vräkte sig överallt runt kroppen , så tänkte jag både- åh, att ni klarar att stå o visa allting i tv , jag som inte ens fixar att visa mina bara armar offentligt ,  och att det där fettet egentligen bara var en kostym som människan inuti skulle kliva ut ur. 
 
//SoP *glömmer inte* 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0