den lila skålen-

-som nog Är ett askfat, har följt mig genom hela det liv jag kan komma ihåg. Det "fanns hemma" hela tiden. Användes aldrig som askfat dock, utan mer som prydnad o till diverse småplock . Den stod i bokhyllan. Både i Stockholm, ute i Byn o här i samhället.   Mest ser jag den framför mig ute i Byn, vi hade ofta enkronor i den- för- vi hade en Mynt-tv!   Vi köpte tv´n så, med en "parkeringsmätare" på baksidan- i med pengar annars var rutan svart.  I alla fall,jag har alltid älskat den där skålen, den har varit så väl omhändertagen i varenda flytt- och de har varit Många . Ibland överst i min handväska på sista turen,den som innefattade katter också, så tänk Värdefull. För Mig.   Jag tror det är skålens fel att jag är förälskad i ametister .   Och sen internet gjorde sitt intåg i mitt liv ( 1998 har jag För mig? ) har jag letat, o letat , o sökt o googlat , och Aldrig har jag sett en likadan. Tills nu. Fast Likadan är den ju inte, den är Blå- o lite större o lite tyngre o lite tjockare- men båda är märkta Åfors , lila respektive blå.    Så den lila skålen har fått en moatjé o jag är så glad, så glad. Dags att leta efter fler-
Har Du en ? ?
Pax //SoP
Tofflan
2011-08-13 @ 19:39:20
URL: http://tofflan.wordpress.com

Men å vilka fina skålar! Och visst är det roligt att hitta makar åt sina mest älskade prylar?! Jag har mina Coronaskålar. Fick morfars stora efter att han hade gått bort och sen dess har jag utökat med en skål i mellanstorlek och en liten skål - en liten familj, alltså! :D

Malle o lilla R
2011-08-14 @ 22:17:02

nej jag har ingen skål, men är svag För Stavangerflintporslin :))men mer retro och nostalgiprylar åt alla. Länge leve Tradera!

MyyZz
2011-08-15 @ 19:39:55
URL: http://blogg.myyzz.nu

Näe, jag har ingen sån fin skål ... men jag förstår definitivt att du är kär i den lila, jag älskar ju lila ;-)



KRAMKRAM

SoP
2011-08-16 @ 21:04:39

T & M : Nu, har jag googlat på både Corona o Stavanger o utbrustit- Jaha, det är de ! :-D



Myzz, har du nån gammal lila pryl du tror indoktrinerat dig?

joanna- att leva med Aspergers syndrom!
2011-08-17 @ 23:03:03
URL: http://domkallarmighannes.com

Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/Dag http://www.domkallarmighannes.com/2011/08/dagens-blogg_17.html

Finns även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)

Annars kanske vi kan göra ett bloglovinbyte?;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0