"hur orkar du ? "

-frågade min Syrra idag när jag messade henne att jag skulle röra ihop negerbollar -  Och, tja- det var ju iofs inte speciellt betungande med tanke på att jag ju ändå skulle slänga smörpappret för smöret var nästan slut o jag bytte påse i havregrynsburken, o varför ha ett helt  kakaopaket stående med två matskedar innehåll kvar ?   - så, jag var ju ändå igång. Jag var Sugen på godis också o då blir det ju Mycket lättare :-D

Fast jag har varit ganska produktiv idag - utan mening men det blev så-  Tre stycken köttfärslimpor , ett bröd, och då de där bollarna o en Jävla massa disk!    

Hur orkade jag-?  det var kul. Jag ville.  Jag blev extremt trött, hela jag värker så jag får panikattacker , men de blir ju fan inte roligare av att jag bara ligger o tänker på hur ont jag har.  Och det är inte duktigt, det är ren o skär självbevarelse och egoism.  Det är enbart för min egen skull jag håller på.   Men visst stupar jag, ofta- och tycker otroligt synd om mig själv.   Så, jag svarade att om jag inte gör nånting, då orkar jag nog inte leva.  Det gör ju ont i vilket fall som helst, antingen jag ligger på sängen eller skrattar åt katten som kutar upp i björken ,eller rör ihop en snabblimpa .  När man har det så pass bra som jag, så ska jag ta vara på det jag kan göra, o gillar att göra. Inte ligga o lipa över va fan det nu kan vara- Men det händer ju också, jag är aldrig så kaxig som jag låter.

Tänkte lite på det när exLule´polaren långt om länge svarade på några bilder jag sänt henne också när jag sänder " massutskick" -  Jag försöker att inte hugga på hennes  grälinviter, så jag svarade ganska käckt o neutralt - och fick svar direkt att hon inte orkade nu- okej, trist att du mår dåligt.. tyckte jag. Då kom hela harangen igen om att hon varit sjuk sen den dagen hon råkade ut för sin olycka, 1986.  Jag blir så less på ältande - en polare till har jag gjort slut med pga av ältande-allt är  alltid alla andras fel. Hur orkar såna personer ? ?  

Om jag skulle älta allting som hänt mig-  skylla på andra.  Idag när jag såg på The Seventees rasade 1979 o början på -80 över mig så jag t.o.m kände Doften -- ja, stämningen - känslan i luften, och tänkte att jag önskar att jag Aldrig hade träffat supermegaexxet då . Lite före jul 1979 - och att saker gått åt andra håll den nyårsaftonen.   Han förstörde mitt liv- knäckte mig . Men, för fan, jag var ju fegisen som stannade kvar.   Jag kunde gått tidigare, jag borde gått tidigare, jag borde stuckit redan efter sommaren -80. Men inte då. .  Sen är det mycket som Inte hänt utan honom- troligen hade jag aldrig träffat väldigt många som betyder o har betytt mycket för mig- jag hade aldrig fått Charlie- min gammelgubbe - eller inte nån ? av de katteskruttegubbar jag haft. . För de  har kommit till mig via personer som jag träffade då - ihop med honom. Så mycket skit- väldigt mycket skit, men Åh så mycket underbart ändå-   Fler av dem hjälpte ju Mig att lämna honom också.   Ska jag behöva Tacka fanskapet ?    

Nu är jag värd en negerboll- // Pax // SoP

åsa
2010-09-26 @ 17:06:57
URL: http://tantraffas.blogg.se/

Snacka om att vara produktiv!

Ältande, det har jag också svårt för, maken frågade mig i morse hur jag mådde och jag svarade bara att, "ont så att änglarna gråter"...no more comments.../Ha dé!

Malle o Zassa o Rakel
2010-09-27 @ 13:38:24

Nä ältande är inget att rekommendera! Själv gör jag det fett! :) har hört att man får det i upp till ett år innan man måste sluta efter ett dödsfall ;) fast jag börjar bli trött på att höra mig själv. Jomen....

Men jag håller med på en punkt, det där med att allt är andras fel är skiiiiiitjobbigt när folk kör med. Personer somm vägrar ta ansvar för sitt eget liv ens lite är väldigt energisugande. Suck.

Och ja...du har såklart rätt - fr man lika ont vad man än gör så kan man lika gärna baka och frossa i negerbollar :)) Gott. Kör du pärlsocker eller kokos på?

sop
2010-09-28 @ 01:35:32
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

åsa:nog gnäller jag,men jag hoppas verkligen att jag inte går o tuggar om gammalt "bös" hela tiden-

Malle:Kokos!Pärlsocker har jag aldrig riktigt förstått mig på-pillar ofta bort det från bullar o dyl- Ja,ditt ältande är lite skillnad på ändå, det är de som aldrig tycks komma loss som är så just Tröttsamma. VAd det än är,så är de tillbaka på ruta ett. Åh,jag vill aldrig bli sån!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0