-vad var det mer jag tänkte skriva om?

Ofta  har jag långa superduperbra inlägg färdigskrivna i huvudet framför badrumsspegeln när jag stigit upp, men de åker visst ner i avloppet när jag sköljer av ansiktet ?     Det var om kompisar o vänner o lite allt möjligt, men det är så tillrört nu så jag hoppar över det tills jag nån gång får ordning på det igen- 

Ordning, försöker jag få till nån typ av här hemma-  Jag gav mig på klädkammarrensning i fredags, av en ren slump, skulle egentligen lägga mig o vila med bok i örat, men bäddade först, o tog sen lite ren tvätt o la in i garderoben o Glömd var säng o vilning, bara sådär. Kul när livet svänger.   Så, jag har rensat ut, slängkasse, be syrran titta på-hög, secondhandlåda o väska.  Kläder, gamla tygbitar, bra-hagrejer, felköp, obekväma skor,  samt diverse vad ska jag ha det här till?   Provade nåt plagg, frågade Sambon, har du nån Aning om hur jag tänkte när jag köpte den här ? Han visste inte.   

Så har jag tvättat alla handdukar jag köpte  -  och börjat plocka undan lite av det gamla.  Byter ut vartefter. Har Inte orkat tömma hela linneskåpet, ännu.Måste ha hjälp med det. Är för högt o för tungt för mig alléna .

Bytt klädslar på Jennylund (rosa stolen) o den stora fotpallen med- den till fotpallen är trängre än en 36a på en 
42a ,  men jag är envisare än synden o hela dess släkt, så mina händer är rätt taskiga nu faktiskt.

-Sen plockar jag lite här o lite där, lite mer nån annanstans-  kastar papper, slänger tidningar, lägger i lämna vidare-hög .    

Och Nu, ska jag ut i köket o plocka in  varor o se vad Sambon hittat för gott på sin shoppingrunda o se vad i hela världen jag beställt på H&M ?   Men jag Tror det är en bytt tröja ?  Som sagt, kul när det svänger- ?

Fridens i regnstormarna // SoP

*uppdatering: det Var den bytta tröjan-den som var en turkos pikétröja i stl M, o inte en flerfärgad top i XL. NU är det en flerfärgad top i XL.  

DS.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-25 @ 20:47:24
URL: http://pyttis.blogg.se/

kram på dig vännen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0