Det är helt Galet

mycket SNÖ  ! Snö, världens vackraste ord.  Var ute en stund innan idag- och snön var alltså hela mina stövelskaft "hög"-eller djup - :-)  Lätt fluffig vit underbar snö -Jag fick lust att hoppa o dansa i snön , glad som en liten unge, eller en hundvalp i sin första tokrusning ut i allt det vita !   Studsa o hoppa o köra nosplog så snön yr omkring ! haha, var väl tur jag inte for på näsan i snön ändå! Men vilken Känsla!  Det är vansinnigt vackert- 

Jag ser ut genom fönstren o är på balkongen o jag ser o ser o ser o tittar en gång till, som om det inte är riktigt sant med all snö, som om vintern inte är på riktigt- Så många gånger när jag vill minnas de riktiga vintrarna som funnits ter de sig som en dröm, ett sagoland som inte fanns, som bara finns i min längtan o blir en stor värkande sorg- långt borta .  Men den Är här-  Det är fanimej Vinter.  *suck*    Jag borde fylla en skål snö o ställa i frysen, ta fram den i sommar o se, att det Var en Vinter. På riktigt.  

//SoP  I Sagolandet.
åsa
2010-01-06 @ 12:28:02
URL: http://tantraffas.blogg.se/

Snö har vi också, inte så mycket, ungefär 3-4 dm, men det räcker och kallt har vi, nästan -30!

Ha dé!

SoP
2010-01-06 @ 19:40:12
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

åsa:3-4 dm är väl 3,5 dm Mer än vi brukar ha. Det måste ha kommit ungefär 4 dm igår, o nu är det plogBerg här ute!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0