javisst sörru ´

Måndag tog jag ingenting, ingenting, tisdag var det likadant, likadant- Onsdag låg jag i tankar- nä, jag låg i stort sett hela djävla dagen o halva jävla natten o mådde så illa så illa med värk ,värk ,värk åh vad jag hatar den jävla värken som får mig att kvida gråta o kräkas - 
Jag var så Glad, för vare sig måndag eller tisdag tog jag någon värktablett, jag gick med katterna i skogen en timma båda dagarna o jag hade "bara" den vanliga "det här står jag ut med-värken" - Åh fy fan jag ska sluta lura mig själv- Korkade dumma bubbelblåsta mig- jag fick två dar o blev blåst på nästan två.  
Fast jag ska väl vara glad ändå, för ve den som klagar, man ska inte klaga , det finns de som har det värre- Jepp, o naturligtvis sprudlar jag av lycka eftersom nån annan eller en miljon människor mår Mycket sämre än jag, japp, det får en verkligen att dra på smilbanden - Eller hur?  
Fast Lite glad blev jag, för sist jag hade Sån värk, höll det i i fyra dygn.   Idag gick jag ut med Asthra, för oh my lord, jag ville ha Luft- jag spydde nästan på skogsplätten.  
När jag kom in grät jag en skvätt, gjorde kaffe  o sen fick jag en Ikealeverans :-)  En Kompis hade varit på Ikea o handlat med sig lite till mig / oss - tackar tackar ! Lampa, stekpanna o pulversås- Ikeas pulvergräddsås är så god så jag ger blanka attan i om det inte finns en naturlig ingrediens i den faktiskt-  Men det finns det nog ?

Sambon tyckte nog lite synd om mig , för han kom hem med Blå Castello o fullkornssmörgåsrån- Och Ostbågar- ja jag är fan i ostbågeträsket , Igen- fast bara Träsk light den här gången.

Mina jeans från haléns som jag bytte- de var för små, kommer inte ihåg om jag skrivit det här- i alla fall, de blev återsända för byte o de jag fick idag passade bra! Att En storlek kan göra Så mycket skillnad? För det förra paret fick jag med nöd o näppe över höfter o ända,  o sen glipade de tio cm o mer ändå o inte en chans att  knäppa dem. Var lite rädd att spräcka dem när jag skulle ha av mig dem faktiskt- de korvades av medelst försiktighet.  Nå, de här då- sitter som en smäck, hur nu en mössa kan vara referens till något som passar ?  men, de är Stora- i midjan- så stora att jag kommer få gå o dra upp dem- iofs är jag van vid det med de lågt skurna jeansen- men, som jag skrev till min Kompis via sms, lika bra med stor midja för min går ju ut o in ! Ambulerande midjemått om man säger så.

Fick även superhärliga kaffe/thékoppar jag köpt via tradera, från Bo Fajans- 9 kr styck- kopp o fat i nyskick o det stod handdrejad under såg jag. Har premiärdruckit, mandarinthé :-) 

Och nu måste jag fan sova--

Fridens liljor, kilowatt o rivaler-  // SoP
Darkangel och Mumma
2010-04-30 @ 13:11:39
URL: http://aselli.se

Jag vet inte varför du hoppar över värktabletterna. Men alla bra värkpiller har ju biverkningar så det kanske är därför. Annars är det dumt. Man slutar ju inte ta insulin för att blodsockret ligger bra. Hittar man en dos som fungerar så håller man fast vid den.



Och sen det där om att man inte ska klaga. Jag vet ju att andra har det mycket värre än både du och jag. Så finns det dom som har det värre än dom som har det värst. Tar ju aldrig slut.

Och ingen mår bättre av att jämföra. Jag vägrar det!

SoP
2010-04-30 @ 17:12:46
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

DA:när jag inte behöver dem tar jag ingen,för då funkar de inte alls när jag har Ordentlig värk :-( Kombinerar nu alvedon o naproxen med ingen vidare effekt utom ont i magen o grymmesvett :-P eller jo, de tar udden av det men inte mer- Får en magmedicin som ska motverka naproxen´ets verkan som efter några dagars användning ger mig stopp i magen o huvudvärk. Så jag har ingen dos som fungerar. ;-) Jag vägrar också att "inte klaga" ,jag gnäller som fan!Har en lapp på kylen, ring i början av maj-läkaren har semester :-/Men jag befarar "sjukgymnast"- jag när ett lätt hat o fobi mot sjukgymnaster.

Malle
2010-04-30 @ 22:23:56

Mmmmm ostbågar

Magnus/Magnusen/Amarace
2010-04-30 @ 23:49:39
URL: http://www.amarace.se

Ostkrokar!!! Det heter Ostkrokar, inte Ostbågar ;)

Och det ska vara Olw :)

SoP
2010-05-01 @ 01:51:37
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Malle:exakt-fast jag bör sluta :-/

Magnus:det är bara för du bor där uppåt du tror det ;-) Vet ni säger det uppåt landet. En doodle är väl egentligen nån typ av "krumelur"- rund ?

Darkangel och Mumma
2010-05-01 @ 12:14:42
URL: http://aselli.se

Sjukgymnaster är otäcka ;) Har nog en liten fobi själv.

SoP
2010-05-01 @ 22:45:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

DA:de är nog bra men hjälper inte mig :-/

Magnus: PS-klart det ska vara OLW!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0