Jag vägde

min Lillakatt härom dagen- Min Lilla lilla katt väger 4,6 kilo!  Inte bara Stella som rundat till sig över vintern.  Jag tyckte väl hon hängde allt tyngre på min axel genom snödrivorna-  Stella orkar jag knappt bära- min BetongTant -  Vi vägde henne idag, 6,7 kilo. I ärlighetens namn trodde jag hon var tyngre men det är jag som är klen.  Men jösses, när hon sitter ser man inte baktassarna, magen hänger över- Pho.  
Skönt att kunna gå ut med dem igen, att de vill vistas på marken!  Asthra o jag har i två dar nu varit på Andra sidan grinden-är väl 1a ggn sen slutet av november -
Det är Mycket att nosa på, enbusken vid grinden som varenda jycke som går förbi pinkar på-likaså granen - stigens mest inkissade träd skulle jag tro-
 den kör mina katter nosen i o sen pussar jag dem- här är vi inte så himla petiga ;-)   Stella la sig häromdagen o riktigt gnussade in hela huvudet i nånting som inte syntes men uppenbarligen doftade helt oemotståndligt- Jag torkade av henne när vi kom in faktiskt. Oemotståndliga kattdofter kanske inte passar ihop med oss- ? 

Apropå doft, tog jag med mig en liten flaska mutspray när vi var över till Syrran igår- Oj vad hennes katter Gillade mig ;-)  Lite kattmynta så fixar man vänskapen.  
Jag fick ju paket från  Zoosajten härom dagen, med kattmyntespray, en klotång till- så jag slipper leta - ett balkongnät, en kam, o en klösbräda  som man kan sätta I hörn eller Runt hörn- smart faktiskt :-)   Och på följesedeln stod det att den Stora klös-klätter-kattpinnen levereras direkt från leverantör- o den har inte kommit än.  Vi hoppas på ett klätterliv efter påsk. Är en sån där " golv-till-tak" -modell.

Och Paket- Igår, fick jag Påskpresenter :-) Ett sytt tyghjärta/kudde med en hare på, o en fin handduk från Indiska  :-)  Samt "lördagsgodis" från Tipstjänst- jag Kanske är millionär 0_o  ! ?

Mycke´paket e´re - Jag har laddat o testat min nya mp3spelare nu-  Först hittade jag inte ens Meny trots instruktionsbok, men Sambon som grejat med sin spelare visade mig- Jahaaa-- :-)   Sen petade jag över en bok men den var så dassigt läst så jag pallade en halvtimma- nu byter jag till Harry Potter läst av Stephen Fry.   

Det blir nog Himla bra-

Fridens i påsktiderna // SoP
Malle o Zassa o Rakel
2010-04-05 @ 20:16:49
URL: http://metallmalin.blogg.se/

Jag vet inte vad en katt brukat väga...men de väger mindre än min kanin...Valdemar ligger runt 10 kg ;)

SoP
2010-04-11 @ 04:27:48
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Malle:det beror ju lite på ras, men mina är För Tjocka!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0