Jag sitter o äter ett äpple

Det gör mig nästan löjligt lycklig :-)  Jag skär tunna tunna skivor o känner dem krasa i munnen . :-)  Med sårig mun o utan tänder är en bit äppelskal en plåga- det kan gå rakt ned i ett sår så jag börjar gråta. Utan tänder kan åtmnstone inte jag bita i ett äpple- Som jag saknat mina äpplen!  "An apple a day... " 
Jag har ätit klementiner o apelsiner sen i början av november tror jag- de har varit det enklaste att äta i fruktväg som även haft lite fibrer o syra som kan hålla lite hyfs på blodsockret- Men nu är apelsinerna väldigt tråka- torra, sura, tunnskaliga o otrevliga. Sa till Sambon innan att om c-vitaminer lagrades i kroppen skulle jag göra nytta  i en juicepress-  Ja, jag har lite konstig humor.
Och är lättroad- jag sitter med mitt äpple o en vass kniv o har lite lyckotårar i ögonen. 
Undrar om jag bryter ihop helt den dag jag kan hugga tänderna i ett krasigt underbart Wasa Rågi igen ?


//SoP                    




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0