*gjort*

Avbockat på min icke befintliga lista- Beställt tid på sjukan- Jag skulle inte bli kallad förrän i December .  Nu får jag börja skriva en lista  om allt jag ska säga till läkaren. Eller så kanske jag skulle maila honom i förväg.  Det är f´n när man på en kvart ska hinna säga allt man funderat över i ett år, som jag glömde senast-förra året.  Och han tjatar ju så förbaskat också- förklarar det jag redan vet  som om jag vore fem o ska ha min första lilla vaccination ungefär.*suck*    Jag vill " vifta fram" honom, kom till saken, snabbspola till det väsentliga . Svara på det jag vill veta, inte det du har lust att prata om. Jaja- 

Sen sa jag till Sambon- Jaha, du har en liten Riskgrupp här hemma-  Jag tror han är Medveten om det ;-)

Igår handlade han o bäddade rent i sängen- idag har han tömt diskmaskinen, diskat diverse på överfull diskbänk o ställt in i diskmaskinen-  Jag är Djupt Tacksam. :-)  

Och - jag hittade två lådor med kalops i frysen :-) Den puttrar i en gryta på spisen nu. Jag tror det är älg-   Och jag som tog fram ett kilo blandfärs igårkväll för att göra kålpudding idag, jag är en eländes optimist.  Kanske, senare- men Nu klarar jag inte att stå o strimla o bryna ett helt kålhuvud- eller röra färs . Jag mår illa av att bara vara.

Nu ska jag bara vara vid diskbänken o få av skal på några potatisar. 

//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0