-och när vi ändå Var i Värnamo-

så fick Sambon vara kattvakt i bilen- o vid bilen-Det var varmt igår !   -medan jag rantade runt inne på Blomsterlandet-  Ja,själv.   Jag köpte en rosa skål-som väl är en kruka men på mitt vardagsrumsbord är den en Skål, o så hittade jag en sköldpadda i en korg på golvet o paddan  fick följa med hem- han bor på balkongen nu- ihop med de tre Rosmarinplantor jag köpte. Men inte fanns det någon Myrten. Där heller. Sen vet inte jag om jag pratar väldigt otydligt men en brutta började visa mig Mynta - o_o    ,men en annan frågade nån annan som sa att nej, inga Myrten här- .

Sedan- rantade jag runt inne på Erikshjälpen också- själv- medan  Sambon käkade hamburgare o underhöll katterna .  Där, hittade jag tre muggar- en ha-själv o två ge-bort , o en  porslinsnalle som satt på en hylla o sa Rädda mig- o vem kan motstå en sådan vädjan från en liten rosa björn ? När jag kom hem såg jag att det är en sparbössa- undrar om den ville säga mig nåt Mer--  O_o   ?   Så köpte jag faktiskt, en jeansskjorta o en vanlig skjorta- jag  köper  nästan aldrig kläder secondhand  , jag brukar rygga för lukten på klädavdelningarna- men här var det Så fräscht !   Så hittade jag en sån där trebent råkostkvarn-rivare som man vevar- helt komplett o bara lite lite rostig, jättelite. 20 kr! Va? Har letat efter en sån i bra skick i flera år . Vi hade en när jag var liten o den var så bra så bra.  Den här är så pass gammal att det är rött trä o bakelit, inte orange plast.
Nu ska jag bara ha tag i en fräsch Cyklon med-  Jag har en, från när jag var liten, men veven kuggar över allt som oftast-  

Kollade efter köksbord o soffbord med- hittade ett ganska läckert köksbord med klaff som var grågrönmålat- men vad fasen, sex klädda stolar ingick o inte ville jag ha dem.  Så jag kom ut utan bord, något jag tror Sambon uppskattade ;-)    

Stopp på hemvägen i Anderstorp, hälsokosten,( själv)  köpte Betaglucare, samt nyponthé o citronmellisthé o kornflingor.  

Och- som sagt, var väldans trött o somnade  i min Soffa !   ;-) 

Fridens // SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0