Sol o en minus-

och vad gör jag då? Jo, vaknar tjugo i två.  Skippar frukost o tar kaffe på balkongen i ett snabbt dalande solsken-  Käkar sen frukost inne o tycker det ska bli kul att laga middag om ett par timmar. Äntligen en skvätt vinter o jag somnar om.   Nå, hade Svårt att somna som sjutton, ont i det jag satte mig hårt på härom natten . Vid  halv åtta hade jag nån sorts kramp , o var uppe o fnattade runt , o sen när jag la mig igen  tittade jag på min klockradio som var ställd på ringning 11.15, o räknade- nio tio elva-tre timmars sömn, Näe, o stängde av. 
Trots det har jag trallat "rockin around, the christmas tree" det mesta av dagen , med disk o allt.  Fixade antivirusprogram till Sambon´s dator, han hade lackat ur på att försöka. Oh jess, ajm a jenious ;-)   Jag grumsade på honom lite härom dan, "måste du ha datorn på hela jvla tiden när du inget antivirus har ?"  

I Övrigt, har jag stickat Tre mössor ! Tre stycken totalt översuperenkla- Man lägger upp 38 maskor på stickor tio, stickar resår tills det hela når runt huvudet, maskar av o syr ihop uppläggningsvarv med avmaskningsvarv, snörper ihop ena kortänden   fäster trådar. Viola´, ett stycke mössa som man kan ha antingen hängande som en " nisseluva", eller vika kanten o få " sotarmodell" . Hittade den i en HJ  jag fick av Syrran för nån vecka sen.  Man måste inte ha det i mina ögon hopplösa garnet som den " ska vara" i- jag har tre olika garner o de funkar hur bra som helst.   Är inne på min fjärde nu, men nu gör jag en kortare. Jag har funderat lite på Varför, för jag Använder aldrig mössa- Men jag gör det väl bara för att jag kan. Haha-  Ganska typiskt mig, så fort nåt är färdigt tappar jag intresset för det  o börjar med nåt annat.

Fridens - //SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0