När inte haspen är på

eller käften går fortare är lurknappen trycks av , då kommer sanningen fram-    Tror det var kvällen före Julafton, så ringde en Gammal vän till familjen . Och artig som jag nu är- tro´t eller ej- så gick jag ifrån tv´n för att inte ohyfsat sitta o glo på den när jag bör ägna den uppringande uppmärksamhet- Och vi pratade, om väder, om vinter, om katter, om mat-t.o.m barn,  jag hakade på det han pratade om , och till slut önskade han oss en riktigt god jul o jag önskade att han med skulle ha en bra jul, så sa vi hej då :-)  Hej då så snällt så léendet satt fast i ögonvrårna- Så förändras den väna stämman i andra änden av världen o säger  hårt o grinigt-" det va en jävla männska å  prata-"*klick*    Så, förlåt, alla timmar jag genomlidigt av fyllesnack o för mig helt o hållet  ointressanta haranger om fotboll o politiska oförätter samt annat jag inte har en suck om o inte heller önskar ha. Förlåt, att jag pratar när jag blir uppringd.  Nästa samtal kommer att bli kort o ensidigt, jag lovar. 

//SoP
Syster
2009-12-30 @ 22:59:15

Han hade nog förväntat sig ngt samtal under julen - men jag ringer inte, - frågan är bara om han minns ? Suck.....




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0