I love my cat--

( -my little cat, pussy, pussy cat *sjunger*)  eller my Cats- men just nu är det Stella det handlar om--  Hon stretar på  bort till grinden direkt- larvar nedför en backe, vänder o larvar uppför, nedför- nosar här o där o morrar rakt in i skogen med tefatsögon o jag blir lite smårädd-- för vad skådar hon som inte jag ser ?  Tänkte idag att här finns nog älgar- det ser älgmarkigt ut.   Så tuggas det gräs en stund- o så full spruta uppför halva backen, sen börjar tjockefia gå lite sakta, o plötsligt vilja kela lite med mig. Av egen vilja spurtar hon uppför trappen, o jag får släppa kopplet för vem orkar spurta?  Sen kastar hon sig på hallgolvet o tvättar fötterna frenestiskt.  Och då älskar jag min katt- som ligger där o ser så nöjd ut .  

Idag gick jag andra hållet-  men vilade på samma ställe-   och kom på att om jag någonsin färgar mitt grånande hår orange o speedar ut i lila-rosa wct-overall - så tvångsomhänderta mig ! o_o  Hellre min a-lagaroutfit flera gånger om.  Jag fick en obeskrivlig lust att utbrista i falsett  " Uoh maj gaad " -   

Det gör nog min närmaste omgivning snart-- " vad har hänt?" är en fråga jag hört några gånger nu. ;-)  Kul jag ännu besitter förmågan att inte vara förutsägbar -

Nu ska jag göra rotmos.  Och kanske, en äppelkaka.

//SoP  
Carin
2006-09-29 @ 06:50:39

Peppa mig lite så jag också kommer iväg ut på ensam-promenader..

SoP
2006-09-29 @ 16:09:49
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kom hit så blir de inte ensamma--? För nån av oss.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0