En Ny--

labbperson var det-- en Väldigt trevlig! :-)   Som tog sex rör blod ur mig utan att jag ens kände det- bra nålförande labbperson också.   På måndag ska  jag bli av med mer blod .  Tycker jag känner mig blek --  Blek o intressant som en  namne sa en gång.   Ja, som sagt, blek.   Och, idag- jag ser ut som ett Ras- som en luffare, jag har noll stil-  stripig, ofärgad  utväxt- -  för stor jeansjacka- herrtröja.  Rullar fram - tar snesteg. Står jag still en stund på gågatan tas jag för A-lagare - bergis.  Och  jag fattar inte varifrån min dunderkagge till  mage har kommit ?  56årig a-lagare med fettstripigt hår o ölkagge stickande fram ur jeansjackan o gällivarehäng --    Nej, inte så extremt, men ändå-- så tråkig jag ser ut.  Tråkig o färglös.

Jag som är en sån där hopplös typ annars som går omkring o tror att jag är snyggare än jag är- *suck*

Stella gick med mig- drog en repa ner i skogen så jag fick be henne tänka på att det var en stelkärring hon hade i andra änden av kopplet o inte en bergsget-   Som hon spetade på- fast det regnade  :-) Ja-- regn! Hösten ÄR här--Äntligen !  Loved it-    Fast sen fick jag bära henne fram till vår trappa, hon la sig vid en granntrapp .  Hon var så trött- o tvättade fötterna i en timma, minst, LillaKatt gnagde lite hjälpsamt också-;-) Det såg för kul ut-- hela sin lilla rosa näsa gnossade hon in i Stellas ena baktass o snuffade o tvättade. Jag tvättade inga fötter men fick hänga jeansen till tork- de var sådär 70taligt långa o genomblöttunga - och trampade på.  ;-)

Sen  bredde jag två mackor av hembakat snabbröd- gott!   ( visst Borde man skriva snabbbröd? ) Och satt vid bordet o bara orkade finnas så jag glömde käka på en lång stund.   Sa till Sambon att idag fick min o S-promenaden vara på samma smäll.  .  en tröttsam men härlig smäll--  o vad gott det luktade ute idag--;-)
 Nu ska jag äta, se på House, o den där King Kong som jag aldrig hann fram till härom natten-

//SoP





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0