Sär skrivande

Är det en underlig/ovanlig/arg  person som skriver?  Jag förstår mig inte på det där fenomenet --
Jag t.o.m försöker skriva så ibland för att Visa andra hur enastående underlig själva textbetydelsen blir -- Men jag kan inte- Ibland sätter jag mig i ihopskrivandets  lilla lya o skriver ihop en massa mest för att protestera.
 Men som jag såg precis nyss på lunar-   "  är arbets lös nu "      Det är ju inte ett heltokigt exempel, men ändå.  Varifrån  har " alla " fått denna idé om att ord plötsligt inte ska sitta ihop längre.. så som de alltid gjort- OK, från engelskan, säger många, o ok då, när det gäller nästan direktöversatta saker-  Men jag får inte in i Min skalle att "folk" inte hör inom sig hur de skriver ?
Hur idiotiskt det blir.. Vem Säger" jag är arbets lös " -- läser de inte samtidigt vad de skriver ? ?   
  " Jag är helt ny duschad "    "  Nån har somnat i min trapp uppgång " 
  Sen alla dessa som inte har vare sig punkt, komma, frågetecken, eller ens vet hur man får versaler i sina texter  -   Och så HAR VI DEM SOM BANKAT NER CAPS LOCK FÖR ALL TID O EVIG HET AMEN   

Jag slarvar, jag skriver fel, jag hittar på mina egna ord- men jag läser igenom en text innan jag gör den "offentlig" - t.ex är jag väldigt bra på att inte några mellanslag i mina meningar o få dem mitt i orden, så knattrar jag till knappen bredvid den jag Ska trycka på-- o jag är helt medveten om detta o därför kollar jag igenom.. Och Ändå missar jag ibland-  För jag ser dåligt- men det är inget att Skylla på. Några säger att trådlöst tangentbord kan vara lite långsamt av sig-- jag vet inte.


/ SoP *petimeter* 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0