Minsann

Jag har fått igång datorn! Laptopen som jag ärvde av Syrran- Jag hittade den igårkväll när jag fick för  mig att börja röja i bokhyllorna- Den låg ovanpå raden med LP-skivor på nedersta hyllan. Senast jag hade den här datorn framme kom jag inte ut på nätet trots att det stod att jag var ansluten,så jag gav upp.   Undrar om jag kommer att använda den den här gången? Oj,nu blev texten större,tack för det ! Fast det var frågetecknet jag skulle ha fram. Jisses så ovant med ett datortangentbord när  jag skrivit på mobilen i flera år.
Jag fick radera och anmäla en sabla massa spam nu, och alla på samma gamla inlägg som är sådär  tio år gammalt. Undrar varför spambotarna alltid bara kör på det ? Finns det nåt sökord i texten som lockar? Och där körde jag caps lock,den mest onödiga knappjefel som finns..
- Och i övrigt då?  Tja,det gamla vanliga antar jag.  Men idag gick det att vara ute, Utan att få isfingrar på minuten och nästan gråta av kylan som blåser rakt igenom en. Snyggade till Lite på balkongen, flyttade bl.a en lykta  som jag velat flytta ett bra tag nu,men som sagt, Isvindar. Sen ställde jag mig och snurrade och klippte loss en massa ståltrådsbitar som blivit kvar i gallret under några år- från nästan söndersmulade rostiga till nästan nya från i somras. Inget som syns som en förbättring men jag Vet att de är borta nu. Fick några små idéer för framtida balkongliv medan jag satt där ute och drack det sista av mitt synnerligen kalla kaffe-
- Så,nu gör det ont i armarna av den här obekväma skrivställningen- Men nu vet jag att datorn fungerar, och jag kom på lösenorden till slut ;-)
 
Fridens liljor och så går vi vidare i Stilla Veckan med varsamma steg- Ta hand om Er och Varandra !
 
Eder /SoP
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0