Och idag

-så fyller jag år. Ego,jag,me,mig. En hel drös med år. Jag har fått ett paket av Maken,som jag inte har öppnat än,jag vill dra ut på det hela. Det där med att riva upp paket direkt är inte min grej,och har nog aldrig varit,vad jag minns. Jag gick inte och smygkikade på julklappar heller. Var kanske en konstig unge 🤔
Två Cyklamen fick jag också,fick googla dem för jag har inte haft nån sen 80talet och det gick inte så bra,antar jag,eftersom jag aldrig har köpt någon själv. 
Insamlingen till #varmatassar framskrider och jag hoppas att bidraget kommer till nytta. 
Och min "gladaste" present,ett kort ifrån min fängslade Vän! En sorgsen glädje spred sig i hjärtat. Mina brev kommer fram,och korten också. 💙
 
Idag hämtade Maken matkassar på Ica- hade bett mig handla online,för att han "aldrig vet vad han ska ta " när jag har skrivit(med desperata versaler) rotfrukter och grönsaker på listan. Purjo,morötter och nån paprika brukar det ligga i kassen då. Iofs ofta använt och stapelvara här hemma - Men nu har jag köpt jordärtskockor, polkabetor,sötpotatis,några olika sorters potatis, en drös tomater,dito champinjoner, paprikor i olika nyanser,lök av olika slag ,och broccoli och spenat i fryspåsar. Plus fyra sorters äpplen. Det är bonden Franks "fel",jag blev så inspirerad av äppelprogrammet häromkvällen #svtplay . Jag ska prova att göra ursprunget till dagens æbleskiver (från 1700talet), just äppelskivor doppade i pannkakssmet och stekta i smör. 🙃
"Råkar" ha två stora påsar med morötter hemma, så jag ska ta och fixa till en av dem och frysa in. Jag har inte gjort det sen barnsben så jag får googla. Förvällning väl? 
Jaa,de va allt,för denne gången - 
Fred,Ta Hand om Er ! 
 
//SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0