Idag

Fyller den här lätt haltande bloggen år- 2005-2022. Jisses. Nå,jag hänger med om än sporadiskt. Det är uppåt fem personer som tittar in här ändå. 
-Och idag,så fyller #varmatassar år. Tio år som förening/organisation ,Om jag nu räknade rätt i minnen på fb. Hipp hurra för dem, med vars hjälp jag fick Busbergarna till livskamrater. 
 
Grabbsnottarna som hade det lite trångt igårkväll 😉  De börjar alltid ligga mer tillsammans framåt höstkanten,så som de gjorde när de var nya här. 
Mitt humör höjdes några snäpp när septembersolen kom in på snedden på balkongen,och en kofta kunde tas på- tempen i köket sjönk från 28/29 till 22/23.  Balkongen är höststädad och bonad, dock har jag inte börjat packa in några växter än. Än är det sommar kvar,sen sommar. Ska dock se till att få fram en fleecepläd till vinbärsbusken i tid,utifall det plötsligt blir kallt. 
Just nu är det alldeles Lagom! Sitta ute utan att blåsa bort eller svettas ihjäl trots medhavd fläkt. Kunna stöka runt lite i T-shirt men ha en tröja/kofta när jag sitter still. Mina vita höstastrar -vet ej sort- blommar för fullt och det surrar humlor i dem. De lila vete 17 hur de blir,de tappar bladen nästan ända upp till toppen,men har Massor av knoppar. Jag hoppas att de slår ut. 
-och i övrigt då?  Klysch-Klara säger att det knallar på,med små glädjeskutt och pladaskfall i en riktig röra- Som väl livet är . 
Fred,Glad Höst- Ta Hand om Er ! 
//SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0