Av någon anledning

-så har jag två e-post i min mobil, vilket är irriterande och jag fattar inte hur jag får bort den extra som dök upp. Samma adress, två konton. Synnerligen onödigt. Annars verkar den fungera bra- bra kamera och hyfsad batteritid.  Veterinären ringde till den härom dagen, första samtalet- och det lät lika bedrövligt som jag alltid tycker att det låter i mobiltelefon. Hur orkar folk prata i dem ?  
Veterinären ja- det är ju Freddans öron, igen.. on and on and on..  Det verkar vara en never ending story Tofflan  :-/      Klia, fladdra och ducka för beröring. Och så har han fått ett sår bakom örat som jag tror har startat som en liten slagsmålsblessyr. Som kliat, och Loke hjälpt till att sköta om. Det blir inge´bra.  Så, tratt på. Lille gubben min.  Och örondroppar, i två veckor- tack och lov bara en gång per dag. Dag fem idag, och jag tycker allt att det har blivit bättre.  Och vi hjälper till att klia under trattkanten- åh vad det kliar och åh så gott att bli kliad när man bara kan rafsa på trattfan själv.   Jag fick klartecken för tandkrämen till katterna, en gång i veckan tydligen. Och Den smakar gott! Jisses, de vill ju äta tandborsten! Jag fick även klartecken för att använda det där pulvret till hundöron som ska förebygga att de får en massa svamp och elände i öronen . Efter avslutad behandling förstås. 
 
Har det hänt nåt annat ? Näe, coronastress och häpnad över mänskligheten, på gott och ont. Och jag undrar lite över bristen på handspriten. Nu finns den "överallt"- dock inte de kända och vanliga märkena man ( jag) alltid köper. Jag har köpt på apotea, Meds, lyko,och nåt mer ställe som jag glömt nu ,och  t.o.m företag som t.ex kontorsgrossisten skickar reklam om att de har handsprit. Jag känner  mig lite dum som köper, som om den är frälsningen. Som om mina flaskor kan skydda mig när de inte blir använda som avsett.   Men var och en blir  salig på sitt vis sägs det ju.  
 
Jag har försökt gå ut med Loke, men det dyker upp folk från alla håll, och det bor en  barnfamilj i huset nu och de tycks se parkeringen som sin trädgård. Ungen far runt på sin cykel - i och för Sig, så är det en väldigt lite trafikerad parkering, men ändå- ingen lekplats. Gäller även för grabbhalvan som rasar fram på sin rullbräda som rasslar så det ekar i trappan och skrämmer katterna även när de är inne. Mig med ibland, innan jag fattar Vad det är som låter. Jag skulle vilja bo i nåt sånt där 55+-område. Men det är dyrt så in i flängbänken. Eller en gated community. Skulle passa mig. Hus i skogen, med fem kilometers folkfri radie- 
 
Nej, mot middagen- jag har två potatisar och två gulbetor i ugnen- och ska väl göra nåt bacongrejs till dem så Maken blir lite blidkad över att jag bjuder på grönsaker/rotsaker. Konstigt egentligen med hans motstånd mot vegetariskt- han äter ju med God aptit när han blir serverad ?  Skumtomte. 
 
Fred, ta hand om er- .  För att använda den rätt slitna frasen- Stay Safe ! 
 
 
 
//SoP
Tofflan
2020-04-28 @ 18:18:53
URL: http://https://tofflandel2.wordpress.com

Intimoljan av den sort jag brukar köpa är också slut. Kan det hänga ihop med handspriten, tro? ;-)

Svar: Jag ser ju ingen uppenbar koppling ?
Sister of Pain

Anonym
2020-05-08 @ 22:43:10

Jag försökte skämta

Svar: Jo, fast jag fattade inte :-(
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0