Irriterad

- ja, jag är sur de luxe- var nästan lika gnällig igår . Bara nästan. Vete 17 vad det är, kanske vår, kanske sommar, kanske vinden, kanske alla jävla bränder här omkring som håller en på tånaglarna?  Kanske bara livet i allmänhet. Mage,gnäll gnäll, värk gnäll gnäll. Trött gnäll. Allt gnäll.  Det känns som om jag aldrig sover-så troligen sover jag mer än jag tror.   
- Sur på sjukvården, vad nytt under solhelvetet?  Nu får jag plötsligt Ett uttag per gång av en medicin, 40 tabletter . Utan förmån på. Och med ungefär 1,5-2 tabletter dagligen så får jag ju förnya det där stup i ett- Inte för att den är speciellt dyr, men en hundring för varje förnyelse också?  Senast Maken hämtade ut dem på apoteket sa de att jag skulle beställa telefontid. Var, varför ? Nej, de sa bara så.  Så med den knapphändiga informationen så har jag inte iddats beställa nån tid för då måste jag ringa, och de svarar aldrig, och jag ska bli uppringd, och det blir jag inte. Och jag blir förbannad. Så ringer de plötsligt en helt annan tid, och sen läser jag att det var upptaget i min journal,vilket det inte var. Och så är hela den sabla cirkusen igång- har jag tur får jag prata med nån på sjukan efter ett par veckor, och då ska de ge mig telefontid- halv åtta nån jävla morgon. Nej säger jag, de tjurar- får till slut nån tid en eftermiddag. Har jag tur ringer en läkare , men tre av fem gånger ringer ingen alls. eller så har jag missade samtal på morgon/förmiddag. Då jag PÅPEKAT att ingen svarar.  Ja, så- nej, jag ringer bara i Yttersta nödfall. Om ens då. Jag skulle ändå hinna dö.  Så- avgnällt för idag. 
Fred eller nåt då? //SoP
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0