"stråla med korallfärgade läppar"

-uppmanade ett reklambrev mig - Jag skulle inte tro det nej-  Däremot kan jag vispa lite med svarta naglar framöver.  Jag har sen början av sommaren tänkt fylla på mitt "skönhetslager" här hemma, men det har inte blivit av. Men nu såg jag att jag knappt har några våtservetter kvar- ja, jag erkänner, jag är en riktig slav under våtservetternas smekande piska- Jag brukar köpa lykos egna ,de finns ofta i flerpack och till extrapris när man handlat över en viss summa, så det åker alltid ned ett par såna flerpack i min varukorg. Och så gjorde det även idag. Våtservetter, talk,hårbalsam,nagelstärkare,svart lack, man är väl en rocker ;-)  Säger jag och nynnar Flamingokvintettens "där näckrosen blommar"- Men inte ett enda korallrött läppstift. Inget annat heller för den delen, jag är au naturel- Läppbalsamberoende. Utan färg. 
 
Jag trivs förträffligt i mitt korta hår,och nu beställde jag en bättre (hoppas  jag) blekning också, så jag blir av med det gula. Den senaste blekningen av "rötter" jag gjorde blev jag gul av,och jag vågade mig inte på en omgång till med den långa luggremsan, den var redan på sin tredje blekning .   
 
I fredags var min Vän här, och hämtade ett av skåpen som varit Syrrans, och efter den  befrielsen så har jag kommit igång Lite med att få bättre ordning och se vad sjutton jag har för saker. Och jippidippidoo - jag hittade ett doftljus som jag har surrat efter som nån gång i vintras- Jag Visste att jag hade ett, och dyra är de rackarna också, så det kändes verkligen inte kul att det bara Var Borta. Jag har gått igenom lådor om och om igen, lådor där jag brukar ha ljus- men icke då. Frågat Maken, och han har som vanligt svarat - vet inte-  Det stod bakom glas i vitrinskåpet i köket! Varför? -jag Vet inte- 
Men det tänder jag när Hösten randas :-) Det är trots allt en jul/vinterdoft. Även om det luktar ljuvligt när som helst- 
Apropå Höst, det är skitkallt här. Jag fryser och fryser, men tänker alltid i mina raggsockor och sjalar- Bättre än Förra sommaren. Den har blivit till en skräckupplevelse verkar det som.  Det är byte av värmepanna här på området,och jag tror att det har lite med att göra att det är så kallt inomhus-det finns ingen som helst värme i elementen. Varmvatten körs med elpatroner , och så bra varmvatten har vi aldrig haft så länge vi har bott här. 13/14 år.  Men det är kallt på golven,kallt att komma in utifrån (åtminstone de senaste dagarna som varit lite varmare)  Varje kväll är det tröja,sjal och sockar på,och värma händerna på témuggen.  Blev full i skratt åt mig själv härom kvällen när jag satt där och frös- och det var vinter på tv och jag tittade upp mot en tom plats i rummet ( byrå undanställd-äntligen) och tänkte att där borde ju julgranen få plats, och i den lilla villfarelsen levde jag faktiskt i några minuter. Dagvill,månadsvill, och årsvill- är på väg att skriva 2018 stup i ett när jag skriver för hand.   
 
Jag virkade färdigt en sjal i förrgår. . ego mig gjorde den till mig själv.  De två före den har jag gett bort, till "de blå damerna" i familjen :-)   Nu vet jag inte vad jag ska göra- sitter med ett gult garn jag inte begriper varför jag köpte- planer på dukar igen? Julklappssjalar/scarves ?  Jag är  ju inte så avancerad i mina färdigheter.  Tossor kanske,det var länge sen, men det gör ondare att sticka än att virka.  Ja, nåt blir det. Bara sitta fixar jag inte. 
 
Fred på er //SoP
 
 
 
 
 
 
 
 
Tofflan
2019-07-11 @ 14:16:50
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Härligt när håret känns bra. Jag ska gå och klippa mig idag efter jobbet. Det behövs.

Uppsala är också skitkallt och nu ska vi ju neråt landet på söndag - där det visst är... skitkallt och regnigt. Hmmm... Baddräkten är nerpackad i alla fall.

Vi har haft Pridesjalarna varje Pride sen vi fick dem. Underbara!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0