Tja, det blev ju

-varmt igen ! Precis när jag glatt tvättat upp mina nyköpta reatröjor och låtit en av dem hänga framme till nästa dag- Så blev det Sommar igen.  Jag blev inte så glad. Att jag dessutom tappade en tand i fredags gjorde mig ännu surare. Plupp bara så trillade en framtand ur.  Hann ringa folktandvården före stängning, och fick en tid idag (måndag)  . Blev lite full i skratt, eller log snett, åt ödets ironi,då jag bara någon dag tidigare tänkt på det där med att gå till sjukan- att jag går ju inte dit förrän jag knappt har något annat val. Trots min diagnos. (ja jag tuggar fortfarande skum när jag tänker på definitionen av den)  En tappad tand och en gom som blev som ett rakblad utan tanden, ja- Inget annat val.   
-Men det var en sabla räpa till tandläkare jag fick. Inget att rekommendera för den räddhågsne- Som jag t.ex  Tack och lov finns inte mycket att göra i min mun, men nog skulle hon dit och greja ändå. Kändes mest som en grej för att hon skulle bestämma-den praktiska nyttan såg inte jag.   
- jojo- Några tandlösa dagar till . Jag borde vara van, men över helgen har det varit rätt jobbigt , bättre nu dock. Men om jag pratar en längre stund får jag nån sorts kramp vid käkfästena,skulle tro att det beror på att jag artikulerar mer  och anstränger mig för att kunna prata ordentligt .
 
Nå, trots tandlöshet frågade jag Maken om vi kunde ta en sväng till Liza (väskor! skor,handskar osv.) Jaa,säger Maken. Va??? Säger jag- Ja jag har tänkt titta efter en ryggsäck länge nu.  Okej, och jag måste vara alibi då eller?   Men are weird.      Så, jag hittar en väska och en plånbok,får svettpanik och lämnar Maken bland ryggsäckarna-  betalar, pratar med en tant och klappar en hund . Hundar är bra för själen 💓  Maken köper sin ryggsäck och gruffar över priset. Ska du ha nåt som håller ett tag får du faktiskt betala lite mer-  *basta . 
 
-och nu ska jag starta om mitt sabla F-secure som datorn tjatar om stup i ett- 
 
Fridens kilowatt och rivaler //SoP  
 
 
-och Loke, han spaner å glaner- ;-) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0