Jag handlade

-lite på ica online i natt. Inge´bra att sätta sig här för ofta. Fast, de gånger jag handlar mat blir det mest sånt som Maken Inte köper, och sånt jag vill se på och läsa lite mer om själv.  Den här gången har jag köpt vegofärs,sojakorv och vegobullar ("kött") ,och det skulle han aldrig få för sig att göra. Även om han ovetandes åt vegosnitzlar med god aptit och valde dem före dem av fläskkött han brukade köpa annars. Själv gillade jag morotsbiffar förr- köpte dem  ofta enbart för att de var goda.
Alltså, jag är verkligen glad över att han handlar ,absolut,men han är lite enehanda, brukar han köpa en sak,så fortsätter han med den. När jag kommer loss i en butik så tar det evigheter (om jag inte börjar må dåligt, då är det bara Ut.nu!) ,jag läser på allting, sveper över hyllor,kyldiskar, frysdiskar- Läser igen, och igen, och igen. Går på varor jag sällan ser, och läser och läser-  Sen är jag helt slut i ett par dagar . :-(   Men lite nöjd också.  
 
I Övrigt då- nej,jag handlar inte hela tiden,bara etappvis.     I Övrigt, det gamla vanliga, värk,trött,blodsocker.  Och den eviga solen känns det som,sol sol sol.   Jag är faktiskt rädd för ännu en solfylld och smällhet sommar. Den förra satte outplånliga spår i mitt psyke. Jag var rädd för både natur och egen hälsa. 
 Fast, än är det skönt på balkongen,trots isvind, och Busbergarna trivs med mig där ute. Faktiskt kommer de in och hämtar mig ibland. Socialknottarna. 💖  Freddan kan vara ute ensammen på eftermiddagen och framåt kvällen, men Loketoken, han är ju min skugga så det är ett sabla rännande på honom. Även om han är ute med brorsan så måste han in och se vad jag gör när han hör att jag rör på mig. Det är rätt gulligt ändå.  
 
Fred //SoP
 
 
Anonym
2019-04-21 @ 10:31:44

Ja en repris på förra sommaren villvi slippa, jädrar va jobbigt det var. / Malle

Svar: Verkligen!
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0