Lite bläddrande i gamla album -

 
Det här med Djurambulansen- som jag vurmar lite extra för - Det här är i början av ´60talet, Djurambulansen till höger, men Pappa står vid "servicebilen" här, är vad Pappa hade när vi bodde i Stockholm. Han och tre ? till hade en firma, eller om de hade varsin men hade dem ihop ändå? Killen i mörk jacka hette Sten, och körde bärgaren , och vad mannen vid djurambulansen hette kommer jag inte ihåg. Möjligen Stig? tycker att alla hette Stig på den tiden.
Men alltihop inrymdes i ett stort garage som hette Z-garaget. Jag  var ofta där,satt på ett riktigt "Roy&Roger"-kontor och ritade, och fick mackor med kryddost och svarta tumavtryck på, av farbror Sten. Vad jag minns så skojade han alltid, skrattade mycket. Jag ritade valar med massor av tänder-, de satt uppnålade på väggarna i det där lilla kontoret.Jag har i efterhand förstått sambandet mellan valritandet och Disneyfilmen Pinocchio ;-) 
En gång var jag med Pappa med Djurambulansen ,och Farfar faktiskt, han kanske ryckte in som vikarie? på hundutställning ute på Älvsjömässan.Antar att de var där som nån sorts "stand by" ? 
Där gjorde jag min första bekanskap med Grand Danois och Irländsk varghund , de var som hästar för lilla mig.
 
Ja, det var en liten berättelse om min barndom,min kärlek till djur, min svaghet för Djurambulansen och varför jag är månadsgivare till dem, trots att jag bor långt ifrån där de finns. Heja Pappa! 
Är det Möjligen någon som känner igen omgivningen , eller vet var Z-garaget låg? Finns det än?
 
 
 
 
Bilden kan innehålla: bil och utomhus
 
//SoP
Tofflan
2018-09-28 @ 13:16:24
URL: http://tofflandel2.wordpress.com

Vilken underbar bild och historia! Min pappa jobbade som journalist och under en period hade vi tjänstebostad, vägg i vägg med redaktionen. Jag smet ofta in dit och insöp dofter av kaffe... rök och... framkallningsvätska!!! Undras om inte Barnavårdsnämnden borde ha ryckt in där... :-)

Svar: Haha, jag min vistelse i garaget var kanske inte heller helt PK med dagens mått mätt. Och Mormor jobbade på Kodaks labb,där var Mamma och jag och hälsade på ibland- minns långa långa diskbänkar och de där små filmburkarna, jag brukade få några att leka med :-) Tack för påminnelsen om det
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0